WE WESCAR-E01

wescar-01.jpgA WE-ről elsődlegesen a gázos pisztolyok jutnak eszünkbe, majd GBBR-ek, esetleg a “nagy” dobásuk a WE katana AEG, ami egy PTW hengeres AEG. De, hogy mezei AEG-et is csinálnának, az maximum a folyamatosan az airsoft scéna mély bugyrait bújoknak juthat eszébe. De, hát itt van most ez a SCAR. Ebből is light, barna verzió. Nézzük hát meg, hogy mit is adnak 330€ körüli összegért!A külső nagyon korrekt. Precízen csatlakoznak egymáshoz az elemek. Kézben forgatva nincs olyan gusztustalan részlet, amin meg akadna a szemünk és azt mondanánk, hogy ilyen ár mellett ez ne legyen már ilyen. A felhasznált anyagok mind elsőosztályú. AEG SCAR replikákból a VFC gyártja az legjobbat. Ez pedig a markingokat leszámítva (és egy-két műszaki megoldást) gyakorlatilag egy lapon említhetők.wescar-01_1.jpgMind a műanyagok, mind a fém alkatrészek kidolgozása példás. Nincs ronda sorja, vagy csálén öntött rail. A felületek szépek, egyenletesek. Az alkatrészek kontúrjai igényesek. A biz-baszok részletessége, kidolgozási foka szintén ott van a szeren. wescar-01_2.jpgA CQC verziója a legrövidebbje a SCAR családnak. A legtöbb esetben ez a külsőcső hosszában kimerül. Így a fent látható modell kellően kompakt, bárhol megállja a helyét.wescar-01_3.jpgKicsit ferdítettem a feliratoknál. FN logót nem, de MK 16 stb markignot kapunk.
Ergonómiáját tekintve van cserélhető M4 markolat. (Aki az esztétikai maximumra törekszik tud venni slim motort és markolatot az ARES-től.)
A tűzváltó és tárkioldó kétkezes használatot tesz lehetővé. A zárakasztó gomb viszont csak bal oldalon van. (Ez utóbbi gyakorlatilag lényegtelen egy AEG működtetése szempontjából.)wescar-01_5.jpgEz a gomb, amúgy működik. A zárimitációt megakasztja, amíg pl a hop uppal kínlódunk.wescar-01_4.jpgA válltámasz 6 pozícióban állítható és fícsör a beépített pofatámasz.wescar-01_6.jpgA madzagból látható, hogy az akku hátul lakik. Ez egy úgymond csúnya részlet. Ebben a VFC jobb, mert náluk teljesen rejtett a vezetékezés. A zsanérba van integrálva. (Pl mint ebben a BOYI SCAR-ban.)wescar-01_7.jpgA WE törekedett arra, hogy lehetőség szerint egy stift kihúzásával szét lehessen bontani főbb részegységekre, akárcsak a valódit. A további bontáshoz -akárcsak a VFC- esetében egy szerszámot mellékeltek. A gázblokk szabályzó gombját lehet kivenni, aminek a vége egy torx kulcs. A külsőn 6db torx fejű csavar található, amik jelzik, hogy ezeket oldva lehet kivenni a külsőcsövet hop up kamrástól. No, hát itt lesz egy kis csorba azon a bizonyos “egyik” legélesebb késen a fiókból. A csavarok vége teljesen kitekert állapotban is belóg annyira, hogy ne lehessen kicsúsztatni az extrudált alumínium tok felsőrészéréből. Az első két rail imbusz csavarjait meg kell lazítani ehhez a művelethez, így már 2 szerszám kell. Hál istennek ez a legnagyobb probléma a külső körül.wescar-01_8.jpgNézzük a belét! Az átlátszó műanyag, a 3 fogaskerekes megoldás és a gb felőli rész kialakítása miatt erőteljesen hajaz a VFC megoldására. Ugyanakkor egy teljesen egyedi alkatrészről van szó.
Az alul látható kis fütyi reteszeli a kamrát képen látható hengeres alkatrészbe, ami a külsőcsőbe csatlakozik.wescar-01_9.jpgAkárcsak a külső esetében a kamra öntési pontossága is poszter lehetne sok gyártó falán. Nincs sorja, éles kontúrok. Egy dolog miatt nem szimpatikus, az pedig ez a rideg átlátszó műanyag.
A 3 fogaskerekes kamrák legnagyobb hányása a tengelyek hatalmas játék, ami miatt ugra-bugra és gearbox kalapálás közben elmozdul a beállított “érték”. Itt feszes minden.
A lenyomó érdekes, hogy nem egy cső, hanem egy tömör henger. A hozzá adott gumival a lenyomókar kb az állítás első 2/3-ában szinte semmit sem nyom le a gumin. Itt jön a másik “trükkössége” ezeknek a fogaskerekes kamráknak, az állítás finomsága kezünk ügyességén múlik.
A gyári felállás nem rossz amúgy, viszont kíván némi tömítettség javítást. A cső pedig teljesen jó egy AEG-be.wescar-01_11.jpgA gearbox egy V2 fazonú, de egyedi megoldásokkal tarkított darab. A WE a saját szájíze szerint alakította ki a kétoldalas tűzváltókar mechanikáját.wescar-01_10.jpgVan egy érdekes fícsöre a puskának. Ez pedig az rugófesztelenítő. A képen a selector plat mögötti lemez, amit egy csavar és egy rugó társaságában látni.
Ez az a dolog, ami szerintem idegesítő és felesleges.
Amikor biztosítottra fordítjuk a kapcsolót aktiválódik és a motor egy nyekkenéssel jelzi, hogy most akkor a rugó ernyedt állapotba került. Két bajom van vele.
Teljesen életszerű, hogy játék közben biztosít az ember (sőt! használd is). Ekkor meg van az esély arra, hogy ha visszarakod egyesbe és cut off leveres megoldás miatt bead egy mini sorozatot. Ami rohadt kellemetlen pl egy épületben. A rugó lepörgéséből adód hang pedig tacticailag (két cével) nem túl előnyös, amikor full csendben beadsz egy ilyet.
A másik, hogy ha sokáig tároljuk a jószágot akkor a nózi folyamatosan nyomni fogja a hop up gumi száját, ami pedig végleges deformációhoz fog vezetni és nagy meglepetéshez az “első” játékon.
A jó, hogy fájdalom mentesen le lehet csavarozni ezt az alkatrészt és a probléma megoldva.wescar-01_12.jpgA belső nincs agyon verve zsírral. Épp ott van ahol kell.
A rugó és a rugóvezető érdekes kombót alkot. A rugó iszonyat erős, 450 fps körül produkál. A rugóvezető fémből van. A ráhúzott rugó a sűrű részen gyakorlatilag rászorul. Ez nem jó, mert így nem tud érdemeben csavarodni, így idő előtti kifáradáshoz vezet.
Az elektromos rész a szokásos Marui pofájú kapcsolót kapta. Semmiféle FET-et nem társítottak hozzá, így ha gyáriként használjuk a bika rugóval számolni kell a kopással.wescar-01_13.jpgNem teljesen értem, ha már gyártottak egy saját V2 boxot, miért nem erősítették meg jobb az elejét. Legalább a henger körüli belső sarkok le vannak kerekítve, megelőzendően a repedés elindulását.wescar-01_14.jpgA belsőség érdekes. Kicsivel lehetne fuxosabb. Legalább nem követték el azt az amatőr hibát, amit sok gyártó (és mókolgató), hogy henger- és/vagy dugattyúfej fémből legyen.
A hengerfej unortodox módon egy nagy gumiütköző-tömítés kombóval rendelkezik, szemben a megszokott o-gyűrűs megoldással. Amúgy ez nem rossz, mert ha jól vannak méretezve alkatrészek jóval nagyobb felületen tömít. Igaz, cserélni csak kompletten lehet az alkatrészt. A levegős rész tömítettségére egyéb iránt nem lehet panasz.
A dugattyúfej nem csapágyat, hanem egy spiáter karikát kapott. Így szinte csak az előfeszítés szerepét játssza. Beleférhetett volna a 330€-s árba egy axiális csapágy.
A műanyagok akárcsak a külsőnél itt is korrekt minőségűek. A WE tud fröccsönteni.
A fogaskerékszett igényes. Integrált delayerrel és sokat reteszelő tányérkerékkel.wescar-01_15.jpgA motor van még hátra. A helyzet az, hogy egy viszonylag combosabb példányt sikerült belerakni. Valahol félúton van a mezei gyári motorok és a nagy nyomatékú értelmesebb erőforrások között. Bár az árát tekintve ez nem erény, hanem alap.

Összegzés.

Aki egy kívül masszív, igényes SCAR replikára vágyik a felső polc közeléből, azok nem fognak csalódni a WE termékében. A külső nagyon korrekt. Tényleg csak a valódin lévő feliratok hiányoznak erről az elektromos játékpuskáról.
A belső nem hibátlan. Van mit finomítani rajta. Megfelelő kezekben nem kell cserélni semmit. Egyszerűen csak normálisan újra össze kell rakni. (Ahogy az összes airsoft replikát.) És belőni 400 alá, hogy mehessen a buli. Valamint elgondolkodni egy FET-en a kapcsoló életének védelme érdekében.
A VFC SCAR 450€ körüli összeg. Ez 120€-val több, mint a 330. Ennyiért pedig simán jó vétel a WE.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.

paypal_me_donate-300x300.png
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.