VFC Sig MCX AEG

vfc_mcx.jpgHa valami egyedi és különlegesre vágysz, itt a remek alkalom, a VFC MCX személyében. Általánosságban elmondható, hogy aki az airsoftban különcködésre adja a fejét, többnyire rá fog faragni. Ám az MCX esetében az a helyzet, hogy a VFC minőségű külső alatt egy szokványos és már bizonyított új generációs VFC M4 belső lakik. Lássuk hát miról is van szó!Szögezzük le, hogy a képen látható jószág drága 550-600€ körül szerezhető be. Ami azt jelenti, hogy saccperkábé 250€-val korábban megkapjuk az MCX szívét és lelkét, a hop up-ot és a gearboxot. Ez a felára az egyedi külsőnek és egyben licenszelt terméketnek és a kisebb mennyiségnek köszönhetjük. vfc_mcx_1.jpgA moytó hűen híréhez tényeg szép és részletgazdag. A kontúrok pontosak, elöntés, sorja szinte nulla. Ám nem lehet elmenni a pici kotty mellett, amivel a tok alsó és felső része “rendelkezik”. Sajnos ez sok VFC M4 problémája. Ennyiért ez nagyon nem kéne, hogy beleférjen.
Arányait tekintve egy rövidebb, de pufi M4-re hasonlít. 58cm hosszához képest meglehetősen súlyos darab, 2,85kg.vfc_mcx_2.jpgA képen megcsodálhatjuk az eredeti feliratok intarziáját. Ez a legM4ebb része a szerkezetnek. A kezelőszervek mind a jól megszokott M4 formát hozzák. A bolt catch alulra kapott egy plusz felületet, amivel nyomkodni lehet. A sátorvas integrált, így csereberélni nem lehet. Az elsütőbillenytű a tök sztenderd M4 forma, ám a pisztolymarkolat az MCX tematikus kópiája.vfc_mcx_3.jpgA jobb oldalon szintén a szokásos dolgokat láthatjuk, kicsivel másabb dizájnnál, mint egy klasszikus M4 esetében. A zárimitációs lemez mögött található szokás szerint a hop up. A tok válltámasz felőli részén látható egy lyuk, ez a QD csatlakozó egy esetleges szíjhoz.vfc_mcx_4.jpgA válltámasz az egyik oka a hatalmas tömegnek. Teljesen fémből készült és több pozícióban álltható. A felül található gomb hatására huzogatható.
A szíjkérdést komolyan vették, csak a képen 3 hely látható az 5-ből. 1 a tokon, 1 a válltámasz fix részén, és még egy QD acél betéttel a támasz két oldalán.vfc_mcx_5.jpgAz előagy extrudált alumínium, keymod lyukkal. Így legalább némi tömeget spóroltak. De ez nem túl sok az előagy alatt lakó teljes gázrendszer imitációhoz.
Ezeknek a nagyon kicsi AEG-eknek a legnagyobb problémájuk az akku kérdése. Mivel gyakorlatilag a válltámaszba semmit se lehet rakni, így marad az előagy. Ám sokszor ez sem olyan egyszerű. Ha nincs hely a cső körül, akkor sajnos marad a PEQ doboz az előagyon kívülre. vfc_mcx_6.jpgAz előagyat az első csap rögzíti. Továbbá a csap segítségével lehet a tokot két részre húzni. A csap rögzített és két pozícionáló lyukkal rendelkezik így, ha csak az előagyat akarjuk lehúzni (pl akksi miatt), akkor a tok nem ugrik szét.vfc_mcx_7.jpgA tus érdekessége, hogy levehető és szabványos rail az interfész a két komponens között. Erszoft szempontból jól jön ki a dolog, mivel így hozzáférünk a rugóvezetőhöz. Egy imbuszkulccsal szépen ki lehet venni és azonnal cserélni a rugót.vfc_mcx_10.jpgA markolat teljesen egyedi alkatrész. Szöge és emiatt kialakítása szakít a hagyományokkal. Elöl egy csavar, hátul egy keresztcsap tartja a motort.vfc_mcx_9.jpgAlap motor, több nem fért a keretbe.vfc_mcx_8.jpgA hop up szerkezet a már unalomig ismert műanyag kamrából, réz csőből és egy sztenderd dudoros gumiból áll. Az árba valamiért nem fért bele az Avalon szériából ismerős Maple Leaf gumi és lenyomó.
Egyéb iránt ez még mindig egy jó hop up szett. A Maple Leaf gumi pedig tényleg drop in-ként működik, mivel vastagsága vékony, a VFC kamra meg szűk.vfc_mcx_11.jpgA V2-es gearbox a VFC saját kétoladalas tűzváltókar megoldásával. A GB továbbra is az egyik legjobb alap boxok piacon. A tűzváltó megoldásról sajnos ez nem mondható el. Vannk nála sokkal jobbak és pontosabbak. A leggázabb, hogy a két kar pozíciója nem szokott egybe esni, pár fok eltérés van, akár hogy rakja össze az ember. vfc_mcx_12.jpgSzép gesztus, hogy kívülről elérhető a lyukon át a visszaforgás gátló, így szétszerelésnél feszteleníthető az összes rugó. vfc_mcx_13.jpgJó, hogy elhagyták a dugattyú vezetőléceinél lévő kivágást, semmi szükség nincs már rá lassan év tizedek óta. Viszont jó lenne, ha henger sarkai rádiuszozva lennének. Egyébiránt ez egy korrekt box a csapágyak gyárilag faszán be vannak ragasztva.vfc_mcx_14.jpgA belső egyedi alkatrésze a rugóvezető. Ez az amit eddig még nem láthattunk egy VFC példányban sem, mivel ez kvázi tematikusan kapcsolódik az MCX bódéhoz. Sajnos csapágy nem jutott rá pedig a többi VFC boxban egész korrekt fém, csapágyazott alkatrész található.
VFC-re jellemző, hogy előre sem raknak csapágyat, csak egy előfeszítő műanyag pogácsát. Ezt adott esetben lehet cserélni egy csapágyra.
A fogaskerékszett a VFC-kben meglehetősen halk és szépen siklik. Főleg, hogy nem az agyrém önhezagolós történettel jönnek gyárilag.
A levegős rész korrektül tömít és a nózi o-gyűrűs.
Összességében egy jó minőségű cuccokkal összerakott meghajtóegység.vfc_mcx_15.jpgAmi viszont extra és belefért a repertoárba, a kapcsolóra integrált FET.

Összegzés.

Ha egy M4 pofájú, de jó AEG-re vágysz ne ezt vedd. Ha kifejezetten SIG MCX AEG-et akarsz, akkor pedig nincs más választásod. Ezért a pénzért egy szép VFC minőségű MCX replikát kapsz. Korrekt külsővel és belsővel. Így az egyértelműbbnél is egyértelműbb, hogy ezt kell venned. 550-600€ nem kevés pénz, így ezt megindokolni csak szerelemből lehet.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.

paypal_me_donate-300x300.png
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.