Specna Arms SA-B02 – E&C széria

sacqbr.jpg

A márka 2013 körül jelent meg. Az EU-ban a Gunfire nevű lengyel webshop teríti. Mivel ők nagykerként is működnek, nem nehéz összerakni a képet, hogy jelent meg sok, kisebb helyen is.
A marketing valami zseniálisan sikerült. Úton, útfélen belebotlani. Ha a különböző infócserélő felületeken valaki n+1-edjére is felteszi a kérdést, hogy milyen, már is vágja rá a többség, hogy fasza. Pedig lehet, hogy még csak webshopon látta.
Ár/érték bajnoknak aposztrofálja magát a márka és Gunfire is. Jelszavuk a páratlan minőség.
Az oldaluk szerint anodizált a tok, ami csak azt jelentheti, hogy valamilyen aluötvözetből kell, hogy készüljön.
Gyorsrugócsere, mint központi vevőcsalogató elem jelen van. Kétféle verzióban is.
És nem utolsósorban iszonyat széles palettával tarolták le a piacot. Mind az M-széria valamelyik iterációja. Az örökzöld sláger.
De tényleg annyira jó, mint ahogy azt be akarják állítani?

 

Nem szoktam a doboz tartalmát firtatni, mert nem látom sok értelmét. De rég láttam ennyi kacatot beledobálva egy dobozba.

sacqb_1.jpg

-Van egy A4+ méretű matrica csomag. (Ingyen hírverés bárhova)
-Biléta a sártorvason volt.
-Kezelési útmutató. Sőt igazából ez kétféleképpen is a dobozban volt. Ez a dizájnos, meg egy fekete-fehér fecni.
-“Kronó papír”. 0-ra állított hop uppal, 6mm-es, 0,2-es bbvel mért értékek a lényege.
-Nyakpánt. Bármihez. Is.
-2017-es katalógus.
Hasznosabb “extrák”:
-Gyengébb rugó
-1100mAh-s, 9,6v-os NiMh akku
-Varázspálca
Amik kimaradtak és szoktak az ilyen jellegű fegyverhez adni, az a KAC stílusú vertikális markolat és a sínvédő panelek. A sok kacat helyett, ezeknek több értelmük lett volna.
Persze volt még a dobozban a szokásos high-cap tár és egy kis zacskó bb.
Ez a marketing gépezet folytatása.

De nézzük a fegyvert!
Külsőre meglehetősen masszív, ha kézbe fogjuk. Nem lötyög se az előagy, sem a tus. Az utóbbi egész passzentosan állítható a csövön.
A fegyver többi alkatrésze és masszívan kapcsolódik egymáshoz. A test két fele biztos harmóniában él együtt. Egyáltalán nem tapasztalható lötyögés. Külsőcső szintén rendben volt, ahogy az elsőirányzék is biztosan állt. A replika felépítése teljesen rendben volt.
De, hogy legyen egy kis prémiumérzésünk, hogy törődnek velünk. Erről a jobb oldali sticker bomb tanúskodik. Egy hologramos sorozatszámos és nem hologramos egyéb számos matricával. A holós egyébként pont letakarja az egyik stiftet, ami a szétszedéshez kell.

sacqbr_1.jpg

Közelebb nézve, rájöhetünk, hogy működik a bolt cach. A lemez hátul megakad, ha felhúzzuk. Egy kis mókás részlet. Visszaengedni a bal oldali gombbal lehet.
A realisztikusságot rontja a keresztfejű csavaros tárkioldó.

sacqbr_4.jpg

Mivel ez egy kvázi klasszikus M4, a szokásos kezelőszervek figyelhetőek meg. Jó, hogy kapunk a tube tövébe szíjakasztót.

sacqbr_2.jpg

A deltaring megfelelően markolja az előagyat, ahogy írtam stabilan áll. Belül van gáz visszavezető cső imitáció.

sacqbr_3.jpg

Kétpontos szíjhoz van első szíjakasztó is. A lángrejtő szokásos, 1,5mmes hernyócsavarral rögzül, a balos 14-es meneten.

sacqbr_5.jpg

A tokon és az előagyon lévő sín egyenesen fut. Nincs nyoma ferdeségnek. A tus pozícióját 5 szám mutatja, plusz a 0, így 6 lépésben állítható.
Klasszikus crane stock jellegű. Itt van az akksi. Hátulról bontható.

sacqbr_6.jpg

A külső nem parádés, de rendben van. Az elköltött pénzt eddig megérte a cucc.
De nézzük, mi van belül.

A hop up, ahogy a képen is látszik a klasszikus vonalat követi. Nincs semmi  nagy innováció. Spiáter öntvény a kamra. Ennél a példánynál öntési hibával nem találkoztam. A hozzáadott gumival jól tömített.
A gumi keményebb, mint a mostani replikákban lévők, kb. 60-as feletti. Tetszett, hogy gyárilag nem úszik minden zsírban és olajban. Persze egy alapos zsírtalanítás kell. Kialakítása teljes mértékben a hagyományos. Szája szokásos “szoknyás”, plusz sima dudor. Érdekes azonban a lenyomó. A képen a gyárija van. Átlátszó szilikon, és vékony. Gyári összeállításban is meg tudja pörgetni a 28-as bb-t. Furcsasága, hogy ilyen vékony lenyomót vastag gumihoz és/vagy vastag lenyomós gumihoz kell párosítani, hogy 0 állásban nem tekerje égbe a bb-t.
Az állítás szokásos módon történik. Előre tekerve adunk rá, hátra veszünk el. Itt is elég exponenciálisan emelkedik a lenyomás mértéke. A pontos beállításhoz majdhogy nem tized millimétereket szabad csak állítani a fogaskeréken.
Az állítókerék tengelye hosszú, ezét a csavar nem szorítja rendesen oda. Bár gyárilag kapott egy o-gyűrűt a csavar alá, de véleményem szerint nem az igazi.

sacqbr_7.jpg

Marketing, marketing. Mindenhol. Legyen az test, gearbox, doboz, kulcstartó… Halmozzuk az élvezetet.
E mellett, megfigyelhető a VFC-féle bolt cach mechanikája. A gomb és a gearbox oldalára csavarozott spiáter elem.

sacqbr_9.jpg

Gyorsrugócsere. Az alábbi kép mutatja, mennyire gyors is valójában ez a folyamat. “Csak” pár alkatrészt kell lebontani, hogy hozzáférjünk a zöld-szürke csavarhúzó végén lévő rugóvezetőhöz. Nem nehéz belátni, hogy ez minden, csak nem épp gyors. De. A Specna kétféle rendszert gyárt. Ez az E&C verzió (marketing!), azaz enter & convert, vagyis behatolsz és átalakítasz. A másik SAEC nevű verzió már tényleg gyorsabb. Erről egy Gunfire-ös erszoft manó mesél.

sacqb.jpg

Sima V2 gearbox található a fegyverben. Az orránál némi plusz anyaggal.
Ami szerintem egy jó cucc, hogy a visszaforgásgátlónál kapott egy kivágást a box, így hozzáférhető egy csavarhúzóval. Ez tényleg megkönnyíti a szétszerelést és a rugócserét is. Például nem kell egy tökig felhúzott dugattyúba beszenvedni a rugót. Feltéve, hogy nem voltunk elég előrelátóak és nem próbáltuk meg elöl megállítani.

sacqbr_10.jpg

Torx csavarok rögzítik a boxot. Jelzés értékű, akinek csak kereszt és lapos csavarnyúzója van, ne piszkáljon bele.

sacqbr_11.jpg

Itt jól látszik a rugóvezető. Egyszerű fémdarab. Se csapágy, se semmi. Ez például jobb egy APS-ben. Ahol ugyanúgy 4 csöcs alakzárással rögzít.

sacqbr_12.jpg

A gb 8mm-es csapágyakon fut. Belül nincs festve.

sacqbr_16.jpg

Ahogy a hop upnál tapasztalható volt, úgy a gearbox sincs agyonkenve űrtakonnyal. Ez értékeltendő…

sacqbr_13.jpg

…egy alapos mosással.
Belül, a műanyag alkatrészek mind ugyanabból a kék plasztikból készültek. Elégséges minőségben.
Kapunk a pénzünkért csapágyas dugattyúfejet. Ellensúlyozva a rugóvezető puritánságát.
A nózi nem o-gyűrűs, olcsó plasztik.
Szokásos nyavajgás megejthető a spiáter egyeslövés alkatrész miatt.
A fogaskerekek szintén átlagos, vasporból gyártott darabok. Delayert nem adnak.
A réz henger 4/5-os méretű, belső felülete elment. A gyári o-gyűrűvel jól tömített a henger.

sacqbr_15.jpg

A gyári belépési szög a fogszámoknak “megfelelő”, azaz nem nagy sebességhez vagy nagy fpshez van kitalálva.

sacqbr_14.jpg

A motor szintén gyengus. Közepes vehemenciával cibálja a rugót. Azt a 130-as rugót nem bíznám rá, akármennyire is állítja a matrica.

sacqbr_8.jpg

Összegezve. A 200€ körüli ársávban sok M-szériás fegyver száll harcba a pénztárcánkért. A fegyver külső felépítése, alkatrészek csatlakozásának masszivitása rendben van. Belül érződik a fapadossága dolognak. A sok marketing shit helyett picivel igényesebb alkatrészeknek jobban örülnénk. Vagy egy vertikális markolatnak.
Sajnos az A&K már nem beszállítója a PJ nevű márkának. Átálltak Cymára. Ebben az ársávban nekik voltak a véleményem szerint legjobb fegyvereik. Erős motor, csapágyas “gyors” rugóvezető, acél cut off lever. A külső pedig szintén rendeben volt.
Mára maradt a Cyma, aminek a bele kicsit jobb, de külseje hangyányit lötyögősebb. Illetve az EBB-s APS. De az EBB miatt nem lehet teljesen egy kalap alá venni őket.