Specna Arms RRA SA-E07

sa-e07.jpgA Gunfire házi márkája ismét beindította a marketing gépezetet. Eddig csillió variációban voltak kaphatóak az M4-ek, ám egy “fontos” dolog hiányzott. Nem volt valódi fegyver logóval ellátott replikájuk. Így, hát fogtak valami céget és megdumálták, hogy játék puskára nyomhassák a nevüket.
Persze ez önmagában nem lenne valami nagy cucc. N+1-edik M4 replika az amúgy is legzsúfoltabb kategóriában. Erre ma már keveseknek porcosodik. Bemelegítették a Marketing Bullshit©™ ágyút és jó megtunkolták vele a fácsén élő agyakat. Újabb kopirájt és trédmárk nevek kerültek a közép kategóriás durrantóra.

Ehh… Hámozzuk meg egy kicsit a banánt és nézzük meg, hogy mit és milyen minőségben adnak elő, ennél a “Specna” csúcsterméknél!

sa-e07_1.jpgValószínűleg az én szemem rossz, de egyetlen (valódi) RRA termék között sem találtam, akárcsak hasonlót is, ami bármiféle külső kontextusba helyezhető a Gunfire által kínálta RRA AEG-ekkel. Ezt lehet szőrszálhasogatásnak hívni, de itt valaki hazudik. Az airsoft pedig (valahol, régen) arról szól, hogy ezekkel a modell puskákkal imitáljuk valaminek a valódi megfelelőjét. Értem, hogy egy ufó puskát nehéz imitálni, de ez itt egy nevesített márka modellje. Furcsa.

Ahogy az összes többi Specnáról erről is elmondható, hogy a külső rendben van. Minden masszívan áll. Ez egy olyan valódi érték, aminek tényleg kreálhattak volna valami marketing szlogent. sa-e07_3.jpgKorrekt a felületkezelés, kellemesen matt hatású. A feliratok kellően mélyek.
Akármennyire “high-end” Specna a kezelőszervek a minimumot képviselik. sa-e07_4.jpgA bolt catch nem működik, ezért a hop up-ozáshoz tartani kell a felhúzókart.
Van QR kód, számsorok, hologramos “eredetiség” “tanúsítvány”.
A képen látható egy Specna feliratos tár. Ez egy mid-cap és ebből kettőt adnak. Ez egy korrekt gesztus. Több értelme van, mint a matrica csomagnak vagy egy kulcs tartónak vagy a többi lomnak, amik szemétként járni szoktak egy Specnához.sa-e07_2.jpgA csomag része továbbá 3 db Key-mod rail és egy kisebb vertikális markolat.
A lángrejtő egy öblös tölcsér, ami zajhangosítóként működik elég jó hatékonysággal.sa-e07_5.jpgA crane stock jellegű válltámasz bár elcsépelt, de még mindig praktikus választás egy AEG-hez, mely biztosítani tudja a helyet az akksinak.sa-e07_14.jpgÉs meg is érkeztünk a cucc egyik fő értékesítési pontjához. A Gate X-ASR nevezetű termékéhez.
sa-e07_13.jpgMég mielőtt bárki bármi vadat gondolna, ez kvázi egy egyszerű FET-es kapcsolás. Nem tud semmi mást, mint a motorhoz áramot juttatni, amikor az elsütőbillentyűvel operálunk. Tehát nincs rögzített sorozat, nincs ROF szabályzás, nincs stb.
Ellenben kapott egy öndiagnosztikai rendszert. Ez felénk zöld/piros jelzéssel kommunikál. Egy kártyán adják hozzá, hogy melyik jelzés mit jelent.
A FET elpusztulását védik segéd berendezések, mint a polaritás csere elleni védelem, és a hőmérséklet elleni (szorulás, akadás, túl erős rugó, stb)
Magát a terméket a gyártó M120-ig ajánlja. Ez kicsit ellentétben áll azzal, hogy az AEG marketig adatlapján az gearbox akár M140-es rugóval is megbirkózik. A FET gyártója azt írja, hogy erősebb motort és/vagy más áttételű fogaskerékszettet kell használni, ha erősebb rugóval akarjuk használni. Ez az eszmefuttatás két szempontból lesz érdekes, amit majd látni fogunk.sa-e07_9.jpgA motorra M130 van írva, tehát elméletben a Specna ekkora rugóig ajánlja. A realitás pedig az, hogy ez a motor egy átlag kínai ferrit mágneses motor. Szóval sokat nem kell tőle várni.
A másik pedig az Orionra keresztelt gearbox, amit -majd látni fogjuk- megszórtak jó sok alu alkatrésszel, és ehhez nem tervezték át a gearbox elejét, hogy legyen benne kellő mennyiségű anyag. Amihez hozzátartozik, hogy a hop up kamra egy szokásos “tollrugó” nyomja neki a gearboxnak így gyakorlatilag mérhetetlenül kevés energiát fog átadni a testnek.
De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük sorjában.sa-e07_8.jpgA “gyors” rugócsere mellett megjelent a gyors motor csere. A dolog lényege, hogy nincsenek csavarok a motor rögzítésében.sa-e07_10.jpgVan egy fedél, aminek az egyik végén van egy forgáspont, a másik pedig beakad. Ezt össze kell nyomni és felhajtható.
Ez alatt található a motor végét pozícióban tartó és motormagasságot szolgáltató műanyag alkatrész.
Az elgondolás jó, a kivitelezés borzalmasan igénytelen. Ha ez jó anyagokból lenne legyártva, akkor korrekt műszaki megoldás lenne -bár a létjogosultsága igencsak kérdéses-, de sajnos nem. Iszonyatosan sorjás az egész cucc. A beakadás kelletlen és semmi sem biztosítja a kipattanást.
A motor amúgy azért van a fentebbi képen látható fura pozícióban, hátul, hogy a markolat szöge meredekebb legyen. Ergonómiai szempontból ez örvendetes. Jóval kényelmesebb, hogy kevésbé van kifordulva az ember csuklója.
sa-e07_7.jpgA gyors rugócsere itt most tényleg gyors(abb). A tube-ot kell levarázsolni egy hosszú csavarhúzóval és a képen láthatóan kipattintható a rugóvezető. Ehhez tényleg nem kell szétberhelni az egész lower-t.sa-e07_6.jpgA hop up kamra, ami műanyag Core szériában jelent meg öröklődött ide is. A rendszernek ez egy kellemesen pozitív része. Finoman állítható. A műanyag pontosan öntött. Nincs vele baj. Műszakilag sokkal jobb mint az előző spiáter kamra. A hop up rendszere rendben van. Ha a toll rugót leszámítjuk.sa-e07_11.jpgÍme ő fensége AZ ORION gearbox. Hónapokkal a megjelenés előtt keltették a hatást körülötte.sa-e07_12.jpgAz ultimét gearbox low-end minőségben.sa-e07_15.jpgA Specna gb-k jellegzetessége, hogy fogaskerekek nagyon kevés kenőanyagot kapnak.sa-e07_16.jpgFentebb már utaltam rá, hogy gb ház nem a legpróbb szerkezet, holott nem kellene drága technológiát alkalmazni. Simán okosabban kellett volna a szerszámot megcsinálni hozzá. A sarkok kaptak lekerekítést. Eddig oké. De az anyag nagyon kevés ami az orrában van. Ez már összejött a Cymának és jelenleg a legtöbb anyagok a G&G tudhatja magáénak. (Bal felső sarok, metszet ábra.)sa-e07_17.jpgA képen látható alu dugattyúfejjel és alu hengerfejjel teszik próbára a gearbox orrát. Ez az a kombó, amit V2-nél nem ajánlatos megjátszani (mindenféle trükk nélkül), így szárazon. Ez is egyfajta parasztvakításnak hat a marketing maszlagon át.
Van itt még full acél fogas dugattyú, aminél legalább van némi műanyag ahová lehet ragasztani a fogaslécet.
A rugóvezető még mindig nem nőtte ki a sorjás igénytelen műanyagságát, de legalább már csapágyas.

Összegzés.

Ez a Specna Arms AEG nem kifejezetten rossz. Külsőre rendben van, ahogy a legtöbb Specna. Nem lötyög, masszív mindene.
Működőképes a konstrukció, ami rengeteg hülyének nézéssel és vakítással próbálnak a népre melegíteni. A kérdés, hogy hagyjuk e magunkat.
Az biztos, hogy a békesség kedvéért az alu hengerfejet el kéne felejteni. Mindenki jól járna.
A zsonglőrködés a M-számokkal zavarba ejtő. (Gearbox -M140-, motor -M130-, FET -M120)
A gyári brand FET szép gesztus, de megvan az a borzalmas tulajdonsága, hogy vezetékek iszonyatosan merevek, így az akksi behelyezés az átlag júzernek fel fogja adni a leckét.
Gyors motorcsere kérdésese, hogy mennyi valódi értelme van.
A hop up fasza és már az olcsó, Core szériában bizonyított.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.