LCT L4-CQB

l4-cqb_7.jpgHol is kezdjük? Itt van nekünk az LCT. Róluk tudjuk, hogy az AK széria az igazzy erősségük. Év tizedek(?) óta nyomják azt az ágat. Aztán valami eltört bennük pár éve és úgy gondolták ráugranak az M4 platformra. Hogy megérte e? “Lássuk, miből élünk!”

Mint gyártó a felső polcra tervez. Sztenderd AEG AK-król híresek. Mind acélból. Nulla spiáter. Ok hop up és finoman szólva finomításra szoruló belső. Aztán itt van ez az M4. Ár szerint rendezve szintén a magasban kell kotorászni ez után is. 300-330€ körül kapható egy ilyen. Szóval azért ennyiért már lehetnek elvárásaink.l4-cqb_8.jpgA külső amúgy rendben van. Korrekt az anyagfelhasználás. A RIS nem lötyög, forog és a felület kezelés is okénak tűnik viszont könnyen sérül az alu alkatrészeken. Remélhetőleg aluból van test és a barnásabb alkatrészek vasból.l4-cqb_9.jpgAz előagy fixre gyártása sok gyártónak nehézségére esik, ám az LCT rendesen elvégezte a házit. Normálisan kapcsolódnak egymáshoz az alkatrészek, egyben van.l4-cqb_10.jpgFeliratokból a minimáslisat kapjuk. Valszeg ezért is lett a neve L4, ami arra enged következtetni, hogy itt nem kérnek el pénzt valamelyik valódi gyártó logójáért.l4-cqb_12.jpgA bolt catch nem működik. A lemezt nem lehet megakasztani. A tárkioldó nem túl esztétikus ebben az árkategóriában, hogy egy imbusz csavar fogja.l4-cqb_11.jpgA válltámasz pedig egy szégyenfolt már, ami a kidolgozást illeti. Csálén áll a seggén a dugó és ronda öntési nyomok tarkítják.l4-cqb_13.jpgEz a zacskózott lemez a doboz belsőre van ragasztva. De vajon miért? Ez egy erősítés próbálna lenni a markolatnak. Ez a lemez és a két csavar fogatná a gearboxhoz a markolatot. Félreértés ne essék enélkül is kiválóan működik. Sőt a legtöbb Marui pofájú M4-ben szintén nincs ilyen alkatrész és köszönik jól vannak. Viszont nem értem, hogy minek adják, ha nem szerelik be? Minek fícsör ez az opció, ha ő maguk sem hisznek benne.l4-cqb_14.jpgHa már a motor körül járunk, a hosszúnyakú erőgép nem egy izompacsirta. Ebbe az árba ezek szerint nem fért bele egy jobb erőben lévő modell. Hozza az átlag, olcsó kínai motorok színvonalát.l4-cqb.jpgHop up. Nos ez még egy olyan eleme, amit nem teljesen értek. Manapság (és akkorság, amikor megjelent) a legtöbb gyártó tárcsás kamrával tervezte a M4-szériás termékeit. Alapvetően működik. De nem egy nagy durranás az egész.
A puska fő vonzereje a blow back funkció. Nomost, ez a fogaskerekes kamra, ha valamiért összevész a rágnatott lemezzel, akkor az tuti, hogy a hop up beállítást el fogja kalapálni. De nem azért, mert olyan erős ez a visszarugás hatás, nem mert nagyon közel van a kamra kamra fogaskerekeihez.l4-cqb_3.jpgFolytassuk is a sort a csodás blow back-kel. Ha nem lenne benne, pont annyira lenne “visszarugása” mint vele. Az egész “rendszer” pár gram. Ne ettől várjunk a csodát. Látható, hogy az egyedi “V2” box tetejére integrálták a lemezt és azt a fehér műanyag alkatrészt, amibe a dugattyú belekap. A kisebb hajtogatott lemez az ajtót nyitja.
Ha a lemez mozgását leszámítjuk teljesen értelmetlen ez a funkció. De legalább nem az APS-féle borzalmat találjuk, mint műszaki megoldást.l4-cqb_2.jpgÖsszerakva a “blow-back” rendszer.l4-cqb_1.jpg

l4-cqb_4.jpgA 300+€-ért nem jár semmilyen elektronika, így kapcsoló is kvázi védelem nélkül marad. A kenést nem vitték túlzásba, pont jó.l4-cqb_5.jpgA gearboxház a belsőségekkel egy csendes beletörődős JAJ… Mire gondolok?
Lessük az orrát. Szinte nulla erősítést kapott. Kívül taknyoltak rá vagy 5 tized mm-nyi spinyót, de az kevés lesz, főleg úgy hogy a sarkok sincsenek rádiuszozva.l4-cqb_6.jpgÉs akkor most lessük meg a belét még a gb függvényében. Alu hengerfej és alu dugattyúfej, nulla erősítés elöl, éles sarkok és a kamra sem támaszt eléggé, egyenlő a korai halállal a gearbox orrára nézve. Nem értem, hogy ezt a hülyegyerek tuningot, hogy tudták elkövetni gyárilag. Ilyen felépítésű boxba nem teszünk ilyet. Ja, várj tudom. Az LCT agysebészei a V3-hoz vannak szokva, aminek a kialakításánál nincs ilyen baj.

A gb többi részére pedig továbbra is jellemzőek az LCT-nél általánosan elkövetett gearbox elleni bűnök:
1. a tányérkerék tengelye szorul a csapágyban
2. a fullfém fogas dugattyú fogaslécét alig tartja valami műanyag
3. a hengerfej csapágyazása gyárilag szorul, mert szarul méretezték az alkatrészeket

A hengerben a kompresszió egyéb iránt megfelelő, a nózi pedig o-gyűrűs. A hengerfej gumicsillapításának a ragasztása gyárilag elengedett. 🙂

Összegzés.

Véleményem szerint egy unalmas ásítás, sok hülyeséggel megspékelve az LCT L4.
Az EBB semmit sem ér, hacsak nem a zárimitációs lemezre csúszkálására bukunk. Valódi érezhető hatása nincs.
Nem az a baj, hogy használhatatlanul rossz vagy, hogy egyáltalán hulladék lenne, mert nem az.
Rendbe rakva játékra alkalmas játékpuskát kapunk. Viszont ennyiért van más, jobb a piacon jóval kevesebb műszaki baromsággal.
Inkább egy VFC. Vagy, ha nem akarunk elverni 300€-nyi dellát inkább egy Arcturus.
pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.

paypal_me_donate-300x300.png
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.