LCT AMD65

lctamd.jpgA második világháború után Magyarországnak is kellett valamilyen modern kézifegyver a hadsereg számára. Mivel a történelem szelei a kelet felé einstandoltak minket, kézenfekvő választás volt az oroszok verziója. Bár, ez nem jelentett egy az egyben adaptációt. Megrágtuk, megemésztettük és az AMD65 lett az egyik verziója, amit kiköptünk. Kicsivel bővebben itt.
Egy időszakban az airsoft ipar rá volt állva az AK variánsok előállítására. Nem kell sokat bűvészkedni, pár alkatrész megváltoztatásával exponenciálisan bővíthető a kínálat.
Az LCT ebben találta meg identitását, még mielőtt felült volna a kb. bukással végződő M4 platformra vagy a nem rég sláger G3 vonatra.
Nézzük a kaptafát, amibe már rég kapaszkodnak.lctamd_2.jpgSzóval automata, módosított plusz deszant. Az egyből látszik, hogy nem sima AK pofájú a szerkezet (pl. AKM). Rövidebb cső és oldalra hajtható válltámasz jellemzi. Továbbá merőben eltérő az előagy, mint bármely másik AK variánsnál. lctamd_5.jpgA rövidebb csővel könnyebb manőverezni. “Teljesítményét” tekintve egyáltalán nincs hátrányban a “normál” méretű társához képest, mivel ekkora csőhossz különbség nem okoz semmilyen hátrányt egy AEG esetében.
A cső ugyanakkor kicsit csalás. Az eredeti verzióban, ha jobban szemügyre vesszük, az irányzék és a gázblokk között sokkal kevesebb hely van.
Az előagy lemezből készült. LCT-hez híven a komplett külső acél. Ez jelenleg az airsoft AMD-k csúcsa.
Természetesen a két pisztolymarkolat műanyagból készült.lctamd_3.jpgVFC AK74N (eredeti plum szettel) és LCT AMD65lctamd_8.jpgRészleges szétszerelés.lctamd_6.jpgKezelőszervek tekintetében az alap AK-s dolgokat találjuk.
3 állású tűzváltó, középen a sorozat, fent a biztosítás.
A válltámasz az orosz verziókkal ellenben, jobb oldalra hajlik.lctamd_7.jpgA bal oldalon nincs infrabak.
lctamd_9.jpgA tok sarkában található az a gomb, amivel a válltámasz retesze oldható.lctamd_10.jpgMinden acél és betonstabilan áll. Túlzottan is. A dobozban kihajtott válltámasszal érkezik a cucc. Az első behajtás flottul ment. Nyitásnál igen csak küzdelmes percek következtek, mire sikerült nagy nehezen benyomni annyira gombot, hogy a nyers megmunkálású retesz elengedje végre.lctamd_11.jpgA zsanér alkatrészei. A stift passzosan ül a furatban kotyogás, lötyögés elképzelhetetlen. Maga az egész szerkezet nyers és kemény. A reteszelő alkatrészen reszelni kellett egy kicsit, hogy be lehessen hajtani a válltámaszt.lctamd_13.jpg2 stift kiütése elég volt  ahhoz, hogy a válltámasz gumitalpa leugorjon. lctamd_12.jpgNem túl autentikus részlet, hogy a sátorvasat D-fejű csavarok rögzítik. Igazán megoldhatták volna szegecseléssel. Ahogy ezt tették a tokba rakott konzolokkal.lctamd_14.jpgAz LCT saját AK-rendszerét használja, amikor az alkatrészek rögzítéséről beszélünk. Csavarok, hernyócsavarok és stiftek gondoskodnak arról, hogy a csövön lévő motyók ne szabaduljanak el.lctamd_15.jpgDobozból kivéve iszonyatosan egyben van a fegyver. A csavarokat menetrögzítővel látták el.lctamd_17.jpgAz LCT rendszer előnye, hogy a zárimitációt végig vezeti a rúdja, amitől kicsivel stabilabban áll ez a díszítő elem, mint a VFC rendszerű replikákon.

A bele nem különbözik egyik LCT replikáétól sem, amik már a taglalva voltak a blog. Itt olvashatóak. Így csak futólagos értekezés következik. A bővebb eszmefuttatáshoz lapozz a többi review aljára.lctamd_16.jpgA cső elmegy kategória. A VSS és hasonszőrű termékek óta elhagyták a felcsavarozható pöcköt az állítócsúszka végéről. Be kell érni a másik végén lévő bütyökkel.
Egyrészt jó, mert az LCT rendszerben nincs megtámasztva hátulról ez a kar és nyeklik-nyaklik. Viszont kevésbé jó, mert érzetre finomabban állíthatónak érződik a másik végéről.
Plusz a felhúzókart tökig hátra kell húzni az állításhoz.lctamd_18.jpglctamd_19.jpglctamd_20.jpglctamd_21.jpgA gearbox és komponensei szögre ugyan azok, mint a fentebb linkelt, többi LCT esetében.
Tányérkerék tengelye továbbra is túlméretes a 8mm-es csapágyba, ami miatt nem lehet normálisan kihézagolni és a csapágyat is feleslegesen terheli.lctamd_22.jpgAz LCT-nek még mindig nem sikerült kiküszöbölnie a dugattyúfej rögzítés, rugócsapágyazás körüli hányást. Látszik, hogy a csapágy pont olyan vastagságú, mint a műanyag és pont akkora távtartó alátétet sikerült berakni, ami beleillik a furatban. Iskolapéldája a “nesze semmi fogd meg jól”-nak.lctamd_23.jpgA teljes fogazottsághoz illeszkedő belépési szög.lctamd_24.jpgA matrica nem hazudik, tényleg neodímium mágnesek laknak a motorban.

Összegzés.

Kell egy AMD? Legyen a lehető realisztikusabb, legtartósabb külsejű?
Az LCT az egyetlen alternatívád, ha ilyen elvárásaid vannak.
260 és 350€ között lehet egy ilyenhez hozzájutni.
Egyetlen alternatívája a JG/Golden Eagle verzió, aminek a lényegi részei spiáterből vannak. Ezen hiányosságai megnyilvánulnak az kedvezőbb árban (150-200€).
A szerkezet -és itt most elsődlegesen a válltámaszra gondolok- kialakítása miatt hosszútávon szerencsésebb a jóval erősebb anyagokból készült LCT verziót választani.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.