ICS SG-551 Sportline

icssgsport551.jpgA sportline kifejezést először a Classic Army használta, amikor az olcsó, kínai AEG bumm következtében valami megfizethetőbbet kellett a piacra dobni. A jelek szerint az ICS-nek szintén megtetszett az elnevezés. Sportline = a normál termék olcsósított változata.
Ha SIG piacot AEG szemszögből nézzük, a G&G és az ICS gyártja a legrealisztikusabbakat. Ugyanakkor fura döntés az ICS részéről, hogy egy ennyire réteg modellt betolt a sportlineba. Az interneten kutakodva, nem tartott túl sokáig a termék életben tartása. 2012-ben jelent meg és utoljára a 2016-os gyári katalógusban volt látható. Szűk “hivatalos” 4 éve után foghíjasan, de még található belőle pár webshopban, ha ügyesek vagyunk.
Nézzük, hol spóroltak és mindezt mennyiért!icssgsport551_1.jpgElsődlegesen a felhasznált anyagokban keresendő az alacsonyabb árcédula gyökere. A külső teljes egészében műanyagból készült. A cucc a JG-féle SIG sorozathoz áll a legközelebb. Azonban az anyagok felhasználása másabb. A JG kopogós ABS-ből készült jó pár spiáter közdarabbal. Az ICS teljes egészében műanyagból van, ugyanakkor sokkal rugalmasabb szálerősített polimert használtak. Két lényeges kivétellel, a külsőcső és a tuskonzol. A felület sokkal mattabb hatású, mint a JG esetében. Míg az ember nem kezdi keményebben nyomorgatni a szerkezetet kellően masszív. Dobozból kivéve, azonban az első traktusban van némi holtjáték az irányzékblokknak köszönhetően. Javítható.
Ahogy a JG ez is a Marui alapokra támaszkodik. Viszont lényeges különbség, hogy jó pár különálló alkatrészt nem egyszerűséggel egybe öntöttek. Ennek jó oldala, hogy masszívabb a szerkezet ebből az anyagból és olcsóbb gyártani. Hátránya, hogy kevésbé részletgazdag.icssgsport551_2.jpgA SIG SG sorozatból az 551 rendelkezik a közepes hosszúságú előaggyal.icssgsport551_3.jpgA hővédő imitáció vaslemezből van. A railek műanyagok. icssgsport551_4.jpgSzokás szerint ide kerül az akksi. Az első stiftet eltávolítva előbb hátra kell húzni az alsó részt, majd fel a felsőt.icssgsport551_12.jpgAz alsó rész némileg öblösebb, simán benyeli a 2000mAh-s, 7,4-es lipót.
Habár a railek műanyagból vannak a csavarok fémbetétekbe kapaszkodnak.icssgsport551_5.jpgA SIG-et továbbra is kétoldalas kezelőszervek jellemzik. A JG-től eltérően nincsenek színes feliratok a tokon.icssgsport551_6.jpgicssgsport551_7.jpgA JG SIG gyenge pontja a felcsavarozható sín az optika számára. Erőteljesen meghúzva feszíti a tokba csavarozott külsőcső konzolját, aminek hatására a hop up kamra elmozdulhat szögben a gearboxháztól, eredménye az alacsony lőtáv. Az ICS nem tökölt a dologgal, fixen egybeöntötte. Gyakorlatilag a költségcsökkentés elejét vette ennek a problémának.icssgsport551_10.jpgA külső annyira műanyag, hogy még a sátorvas is ebből készült. icssgsport551_9.jpgAnyagában rugózik, a csap feletti csöcs pozicionálja. Nagyon könnyen mozog.icssgsport551_8.jpgA hop up a zárimitáció mögött állítható.icssgsport551_13.jpgAz irányzékokkal nem szarakodtak sokat. Fix mind a kettő. A hátsónál forgatható a dob. icssgsport551_14.jpgAz első és a hátsó irányzékba integrált szíjakasztó pontok megfelelő kellően erősnek tűnnek a replika megtartásához. Ha jót akarunk meg kell szüntetni az első oldalirányú holtjátékát.icssgsport551_11.jpgNem túl nagy titok, hogy a válltámasz hossza fix, viszont behajtható. Elöl az előagy tövében lévő csöcsre pattan rá.icssgsport551_17.jpgHátul a egy retesz fogja. Anyaga spiáter. A zsanér holtjáték mentes.icssgsport551_22.jpgVan még egy gomb/retesz. A tokot ez és az első stift tarja össze. Ez a hátsó retesz viszont kap bele a tok felsőrészébe eléggé. Mivel nem fogja a stift nélkül könnyen szétcsúszik a tok. Ez akkor  lehet problémás, ha az előaggyal az akksi miatt mókolni kell.icssgsport551_27.jpgA JG/Marui rendszeren ahol csak lehetett egyszerűsítettek. Emiatt sokkal könnyebb szét és összeszerelni. Nincs meg az a csapóajtó jellegű alkatrész, nem kell csavarozgatni a hop up kamrát. Sokkal egyszerűbb beigazítani a vezetékeket. Ez a rész mindenképp jó irányba fejlődött a nagy műanyagosítás következtében.icssgsport551_26.jpgSokkal szimpatikusabb kialakítású a külsőcső konzolja. Több anyag, jobb műanyag fogja a könnyű plasztik tömböt. Érdemes összevetni a JG-vel és megfigyelni, hogy ott fél falatnyi kopogós ABS fog közre egy nagy darab spiátert.

Nézzük a belét, hogy ott is vannak olcsóságból eredő jó húzások.

icssgsport551_21.jpgA hop up kamra műanyagja jobb minőségűbb mint a JG-é. A lenyomókar passzentos, nincs holtjáték, nincs billegés. A tárcsa könnyen forgatható.
A gumi puha 50-es körüli, sztenderd dudorral.
Alu csöve feketére anodizált. Belenézve homogén a felület.

Sztenderd 3-as verziójú a meghajtóegység.
icssgsport551_23.jpgicssgsport551_24.jpgAz SG-re jellemző külső kütyükkel.icssgsport551_29.jpgNem sajnálták a zsírt. Jutott bőven mindenhova.icssgsport551_30.jpg7mm-es acél perselyekkel szerelték gyárilag. A legjobb a történetben, hogy be vannak ragasztva.icssgsport551_31.jpgicssgsport551_33.jpgPneumatikus oldalról kapunk egy műanyag hengerfejet, réz, 3/4-es hengert és a lentebbi képen látható dugattyúfejet. Ezzel a setuppal és gyári o-gyűrűvel jól tömített a rendszer. A nózi műanyag és nincs benne tömítés.
Mechanikai részről a legalapabb cuccokkal nyomták tele a boxot. Ennél közelebb a Marui őskorhoz csak akkor lennénk, ha a fogaskerekek is spiáterből lennének. De hál’ Istennek acélból vannak. Ehhez képest a JG SIG belseje több technikai finomsággal van megtöltve. Pl: állítható fém rugóvezető, csapágyas ventillált dugattyúfej, delayer.icssgsport551_32.jpgVentilációs furatok nélküli dugattyúfej. Manapság ritka. Ez az ősmaradvány még mindig megtalálható a Tokyo Marui fegyverekben és egy-két olyan gyártónál, akik valamiért még mindig szolgai módon másolnak bizonyos elemeket.icssgsport551_35.jpgEgy kevésbé jól sikerült kép a belépési szögről. Mondhatni átlagos.icssgsport551_34.jpgMivel a sztenderd rendszert követi nagy vonalakban a játék puska felépítése, ezért nem meglepő, hogy a kevésbé elterjedt közepes tengely hosszúságú motort találjuk benne. Azt tudja, amit manapság egy átlag kínai motor. A MASZ szerinti 400 alatti, legszabadabb súlycsoportban 7,4-es lipóval sem dögletesen lassú a rendszer.icssgsport551_25.jpgUgyanakkor a segge rejt némi szokatlan alkatrész. A két pólus közé csavaroztak egy diódát. Feladata, hogy csökkentse a kapcsolóban keletkező szikrákat.icssgsport551_19.jpgA dobozban a hosszabbik, high-cap tárat találjuk. icssgsport551_18.jpgMarui kompatibilis, így használhatók az aftermarket gyártók termékei.

Összegzés

A termék rövid pályafutását az árazásban kell keresnünk. 170-190 gbp vagy 200$ körüli árakat láthatunk a külföldi webshopokban, országtól függően. No most, vagy ennyire drága volt gyártani az ICS-nek ezt a terméket, vagy ennyire nem tudták belőni a kereskedők mennyit ér ez a portéka. Akárhogy is, ennyiért sok. Hiába egész korrekt a műanyag külső, ennyi pénzért jobb anyagokból álló, modernebb gearboxszal rendelkező játékokat találnunk. Vagy olcsóbban ott a JG. Ha pedig mindenképp SIG SG sorozat a begyere amellett, hogy használható, legyen szép és jó is és megvan az elhatározás, hogy többet költünk, inkább a pro verziót nézzük meg vagy a G&G-t.
De tévedés ne essék. A termék nem rossz, sőt a hop up szerkezet egész korrekt, egyszerűen az érte kért pénz sok. Ha beférne a 100-140€-os árba, megfontolandó alternatívája lehetne a JG-nek.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.