G&G ARP9

arp9.jpgUltra-szubkompakt “M4” a termék, amit épp nézünk. Ha hosszú a normál “M4” tárral üzemeltethető törpe, akkor itt a tökéletes megoldás, a “9mm-esített” ultratörpe.
2017-es őrületről van szó. Ezek a töppeszetett szerkezetek CQB és speedsoft környezetbe illenek igazán. Főleg a színes verziók.
Rendszertanilag a CM16 szériában találhatóak az ARP9 modellek.arp9_2.jpgÍgy, hát tok teljesen műanyagból van. A felülete kellően matt, vélhetőleg valamilyen szálerősített matériából van. Nem a kopogós, fényes ABS. Könnyű, rugalmas, erős anyag. A tok csatlakozása kellően masszív, Persze alapos csavargatásnak nem áll úgy ellent, mint valami merev, fém külső. Airsoft szempontból nézve tökéletesen megfelel a célnak egy ilyen rövid jószágnál ez az anyag.arp9_1.jpgA tok bár M4 alapokon nyugszik lényegében át lett tervezve. A tárfészekből hiányzik egy adag anyag, hogy a “9mm”-es tár illeszkedjen hozzá.
Figyeljük meg, ahogy az előaggyal összhangba hozták az elejét.
Kezelőszervek tekintetében teljes puritánság fogad. A bolt catch nem működik, csak dísz.
A legnagyobb változás értelemszerűen a tárfészek környékét érték. A tárkioldó egy billenő kar a tár tövében.arp9_6.jpgA képen lévő kiszögellésbe akad bele.arp9_5.jpgUltrarövid az alumínium előagy. M-lok rendszerű, bár ennyi erővel fix, csavaros raileket is rakhattak volna rá, annyira kevés a legózási lehetőség.
A lángrejtő szintén törpített verziója a hangerősítős “lángrejtőknek”.arp9_3.jpgA válltámasz kialakítás érdekes. A talprész nagyon kicsi, ezért vállhoz véve nem adja azt a megszokott/elvárt stabilitási érzetet, amit megszoktunk. A tövében található egy szíjrögzítő pont, ami kellően masszív felfogatást biztosít.
A rendszer minden eleme műanyag, ez alól egyedül a sínek kivételek, amik a talpat tartják. Ahogy a képen látszik két állása van. A tube zárókupakba pedig egy rugós pöcök próbálja megindítani a kihúzást. Véghatárolót nem raktak a rendszerbe. Egy vehemensebb kirántással simán túl húzható.
Az akkucserét ugyanakkor könnyíti.arp9_4.jpgBorzalmas mennyiségű merev madzaggal “örvendeztet” meg a G&G. A tube kialakítása jóval szellősebb, mint ahogy azt várnánk. Talán ezért kapott vérszemet a gyártó a madzagokkal. (A képpel ellentétben Tamiya csatlakozóval van szerelve gyárilag és baszott nagy autós biztosíték is van a rendszerben.)
Pedig alul pont annyi hely van, ami elnyeli a NYÁK-ot. A kör-keresztmetszetű rész 130mm mély és 32mm átmérőjű. Ebbe nem nehéz akkut találni.
Ilyen fantázia fegyvereknél könnyű a gyártó dolga, hogy nem kell foglalkoznia többnyire szűkös valódi méretekkel.arp9_7.jpg2 nagyon jó eleme van ennek a replikának és abból az egyik a hop up. A G&G teljesen újratervezte és a hozzá adott gumival nagyon korrekt az összkép.arp9_8.jpgA tárcsa spiáter öntvény, a kamra jófajta műanyag. A tárcsa forgását egy golyó pozicionálja. Ez nem túl előnyös mivel így meg van szabva a “felbontás”. Ezen felül pontos, korrekt szerkezet.arp9_9.jpgA lenyomókarnak van egy rugója, ami neki feszíti a tárcsa csigájának, így stabilizálva a lenyomás állandóságát.
Az “ződ dzsizsi” gumi igazi fétis tárgy. Lassan de biztosan le lehet majd róla szokni. Megjelent a kék dzsí en dzsí gumi. Sliccel két nagyobb dudorral. A kamrával korrekt módon összhangban vannak.
Egyedül a cső nagyon proli. Ez egy kezeletlen alu cső. A csövek hierarchiájában ez a teknológia legalja. Puha (nem kopásálló), könnyű. Rövidsége egyedüli mentsvára hitványságára. Rövid hosszon kevesebb a hiba lehetőség és merevebb is.arp9_11.jpgA G&G gurította a legjobbat, ha V2 spiáter gearboxról van szó.arp9_12.jpgElső ránézésre az avatatlan szem nem lát különbséget.arp9_15.jpgEzen a képen látható a lénye. A V2 boxok kialakításuk miatt hajlamosak a repedésre a hengerfej körül. Erre sok mindent kitaláltak már, ám a jelenlegi G&G megoldásai szerintem a legjobbak. A belső sarkokból indul ki a repedés. Erre megoldás, ha le vannak kerekítve, amit gyártó meg is tett. Ezt megfejelték még a lehetőségeket képest rengeteg anyaggal az alsó részen. A tappet plate keskenyebb, hogy több anyag férjen előre, illetve egy szakállkát is kialakítottak, ezzel növelve az anyag mennyiségét és erősítve a neuralgikus pontot. A megoldás egyszerű és zseniális. Kérdés, hogy miért kellett ennyit várni rá. Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem nyomták ki teljesen anyaggal azt a szakállka részt? A megoldás, hogy oda kerül a tár reteszház kitüremkedése.arp9_14.jpgarp9_13.jpgA G&G a kevesebb zsírral operálok táborába tartozik. És ezt sikerül is jó helyre kenni.arp9_16.jpgA belsőn azért látszik, hogy a belépőszinten vagyunk. A legolcsóbb megoldások egyike az eloxált alu henger, ami nem a kopásállóságáról ismeretes.
Csapágyazást ne is keressünk a rugó körül, csak műanyag előfeszítőkre futotta.
A műanyag henger és dugattyúfej a rommá erősített gearboxot biztos nem fogja szétverni.
A henger kompressziója a gyári cuccokkal rendben volt.arp9_17.jpgA G&G érdekesen differenciálja a termékeit. A CM16 család közös pontja, hogy test és a lehető legtöbb alkatrész műanyagból van. A belső felszereltség pedig erőteljesen változó. Az ARP9 a G&G ETU nevezetű mikrokontrolleres elektronikájával csalogatja a népet. (Meg persze a “9mm-es” tárat fogadó tokkal.)
Ez az a szerkezet, amiről már volt szó a blog hasábjain. Akit bővebben érdekel a történet olvassa el az előbbi linket. Röviden. 2 dolgot tud. Hülyegyerek módjára rángathatod a ravaszt, mint a videójátékban az egér gombját, nem fog összeakadni a mechanika. Valamint 3-as rögzített sorozatot tud. Ennek eléréséhez nem kell semmi programozó izé, egyszerűen egyesben 10mp-ig húzod az elsütőt és átvált burst-re.arp9_10.jpgAz ETU mellé járni szokott egy combosabb motor. Vélhetőleg azért, hogy ne süsse meg az elektronikát a gyenge motor áramfelvétele.
A 25 ezres fordulatú motor “tuning” motorok között a lassabbak közé számít. (A teteje 40-45 ezer környékén van.)

Összegzés.

Olcsóbb helyeken 210€ körüli árat kell fizetni a termékért. Ez nem kevés, ahhoz képest, hogy CM16 sorozat 150€-nál kezdődik. A kb 60€-nyi különbség azonban rejt pár értékes dolgot: új hop up rendszert, erős motort, elektronikát. Ha innen nézzük, már nem is olyan sok érte.
Hasonlót a ARES gyárt M4 45 Pistol S-Class néven. Kicsivel drágábban. Ám, azt a minőséget (pontosabban annak hiányát), amit ők adnak kevesebbet sem ér, mint az ARP9.pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.

paypal_me_donate-300x300.png
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.