G&G GR4 G26 – megfizethető pneumatikus blow back

A G&G pár éve kezdett teret hódítani az airsoft replikák alsó szegmensében. Megfizethető áru, műanyag tokozású termékeivel. Ahol a piac szereplői spiátert (ritka esetben alumínum ötvözetet) használnak a G&G műanyaggal “kápráztatja” el a közönséget. Meg kell jegyezni, hogy ez a fajta polimer amiből a G&G építkezik nem összetévesztendő a szegmens abszolút belépő kategóriás kopogós, fényes műanyagjával. Ebben az esetben kézbe fogva egy kellően merev szerkezetű, bizalomgerjesztő eszközt markolászhatunk.

Jelen cikk tárgya a G&G GR4 G26 (EGR-16P-26NB-BB) nevű fantázia kiegészítős airsoft fegyver.

gg_14.jpg

A replika “különlegessége” a G&G-féle pneumatikus blow back.

Külső tekintetében a polimer testről már volt szó.

gg_17.jpg
Tovább haladva az előagy meglehetősen nagy helyet kínáló Magpul ihlette darab, integrált felnyitható irányzékkal. A gázblokk előrehúzásával lehet az előagy felsőrészét levenni és az akkut a helyére rakni.

gg_18.jpg
Ahogy a alábbi képen megfigyelhető a külsőcső 3 részes, hernyócsavaros. Műszakilag a legrosszabb megoldás, gyárhatóság szempontjából valószínűleg a legolcsóbb. Ebben az esetben a kivitelezés és az összeszerelés minősége borzalom. Dobozból kivéve iszonyatosan lötyög a szerkezet minden eleme. Látszik rajta, hogy a szalagmunkás gyorsan összedobta, hogy meg legyen a napi darabszám. A hernyócsavarok meg lettek kenve némi menetrögzítővel, de hiába, ha nincsenek becsavarva. Az alkatrészek illeszkedés is botrányos. A első szekció csatlakozás a közbülső csővel még megszorított csavarok mellett is jelentős mennyiségű játékot produkál vertikális irányba.

gg_19.jpg
Érdemes még új korában szétszedni és jól összerakni a komplett első részét. Maga a (szürke) csőcsonk is jelentős mennyiségben lötyögött. A csüngő-büngő front szett nem barátja a pontosságnak. A kamu deltaringet az előtt lévő körmös alkatrész tartja a helyén, amely az előagyat hivatott pozicionálni. De ne szaladjunk ennyire előre. A körmös alkatrészben 4 menetes furat található, amelyben 2 hernyócsavar szorítja a tokozás felső részébe a csőcsonkot. Érdemes bemenetrögzítőzni az összes kötőelemet és újra összerakni, megbizonyosodva róla, hogy minden a helyén van és egyenesen áll. A két hernyócsavarhoz hozzá lehet adni még kettőt, hogy tuti legyen a cső rögzítés. Itt jegyezném meg, hogy nem szabad agyonhúzni a csavarokat. A körmös alkatrész relatíve kevés menettel csatlakozik a tok felsőrészéhez. Ha nagyon meg szorítjuk a 2 (4) hernyócsavart, lehúzzuk a menetet a tokról.
A kamu deltaring hivatott pozicionálni az előagyat. Ez nagyjából rendben, nagyon kis mértékű a kotyogás tapasztalható.

gg_20.jpg
A cső első harmadát, ahogy már említettem 2db hernyócsavar tartja a helyén. A csövön van egy horony, ami a pozicionálja az alkatrészt. Forogni nem engedi viszont jelentős mennyiségű le-fel mozgást enged. Ezt nem árt orvosolni. Továbbá ahogy a képen is látszik ez tartja az előagy alsó felét.

gg_21.jpg
Az előagy kézzel felülről nyitható, az alsó rész szerszám nélkül nem távolítható el. Amennyiben másik előagyat szeretnénk felszerelni a fegyverre kompletten az egész első traktust ki kell cserélni.

A tus egy szintén Magpul ihlette, bionikus dizájn iskolát követő diszkós darab. Kellemesen csúszkál tube-on, jól illesztett nagyon kevés lötyögéssel. Az alsó nyomógombbal az alsó rész kipattintható, ahová elemet vagy hasonló méretű akármit rakhatunk. A tusfelsőrész gumírozott.

gg_16.jpg
A hop-up sztenderd marui stílusú műanyag kamra. Jó minőségű, pontos illesztésekkel. A fogaskerekei passzentosak, nem az elállítódós fajta. Drágább G&G fegyverek is ezzel jönnek. A gumi szintén ismerős lehet sok embernek a “zölddzsíendzsí”. Korrekt gumi, jó anyag, minőségi cucc. A cső az, ahol a spórolás tetten érhető. Olcsó alu cső, felületkezeléstől mentesen. Megfigyelhető, hogy a csőre van húzva egy o-gyűrű. Ez a gyár sufni tuningja. Amikor rendesen, lötyögés mentesen helyére kerül a komplett elő traktus már nincs rá szükség. Az o-gyűrű jelenlétében nem lehet összerakni a fegyvert. A G&G-nél hál istennek már rég rájöttek, hogy az kis lófasz rugó ami gearbox orrának feszíti a hop-up kamrát nem minden esetben elég hatékony. A test alapból olyan kialakítást kapott, hogy megfelelő összeszerelés esetén nem tud előre-hátra mozogni a hop-up szerkezet.

gg.jpg
A fegyver lelkét a módosított kettes verziójú gearbox adja. 9mm-es golyóscsapágyakon futnak a kerekek és hatalmas pozitívum, hogy a csapágyakat nem kell a helyükre ragasztani, mivel gyárilag elég jó sikerültek a tűrések, szépen a helyükön maradnak és nem forognak a saját fészkükben.

gg_3.jpg
Ugye a fegyver selling pointja a pneumatikus blow back. Ez a G&G saját fejlesztése. Az alábbi képen látható a belső szerkezete és már a fentebb említett videóban látottak szerint működik.

gg_6.jpg
Ehhez a rendszerhez egyedi hengerre is van szükség. A kép szerinti alsó lyuk mozgatja blow back pneumatikus dugattyúját, ezzel rángatva a zárimitációt. Orientáció szerint a lyuk közvetlen a hengerfej előtt van. A kialakításnál figyeltek arra, hogy ne lehessen fordítva gy rosszul beépíteni a hengert. A henger végén van egy bevágás, a gearbox megfelelő részéhez csatlakozik.

gg_7.jpg
Boyi fegyverek egyedi “fícsöre” a gyárilag széthulló hengerfej. Pontosabban nincs ragasztó anyag, ami összetartaná az alkatrészt. Ez a cucc szétszedés közben így jött ki a hengerből.

gg_12.jpg
A dugattyú és dugattyúfej sztenderd G&G. Puha műanyagból vannak. A megszokottól eltérően van két pozicionáló nyúlvány a dugattyú testen, ami fej elforgását hivatott megakadályozni. A fejhez gyárilag nem jár csapágy, pedig szép gesztus lett volna ez a filléres alkatrész, sebaj kapunk egy darab műanyagot, ami ad egy kis előfeszítést a rugónak. Az o-gyűrű zöld, akárcsak a hop-up gumi. Ezzel a hengerrel a tömítése megfelelő volt.

gg_9.jpg
A rugó és a rugóvezető is az olcsóság jegyében kerülhetett a replikába. Lineáris rugó, kb 300fps-sel köpi ki a G&G 20-as bb-t. A rugóvezető legalább fém.

gg_4.jpg
A fogaskerek is sztenderdnek mondhatók. Ilyennek vannak a drágább termékekben is. Jó hír ennél a replikánál, hogy nincs nyolcas a kerekekben. (Több olyat is láttam [100+ezer ft-os] G&G-kben, ahol igencsak kóvályogtak)

gg_10.jpg

gg_11.jpg
Egyéb belsőségek az alábbi képen láthatóak. A nózi nem o-gyűrűs, sima műanyag. A cut off lever spiáter.
A fegyver másik extrája a működő forward assist gomb, amellyel feszteleníteni lehet a gearboxit. Ehhez megfelelően egyedi visszaforgás gátlóval van ellátva.

gg_5.jpg
A kapcsoló szokásos V2 típusú, szokásos merev gyári kábelezéssel.

gg_2.jpg
A motor szintén egy alap darab. Nem kell tőle csodát várni.

gg_1.jpg
Összességében annak ajánlható ez a replika, aki mindenképp valami csattogót szeretne és bejön a fantázia szülött kiegészítők tábora. A műanyag testnek köszönhetően nem okoz problémát a jószág egész napos hurcolászása. 
A trehány összeszereléstől eltekintve vállalható karalábét hozott össze a G&G, amit egy kis törődéssel és a megfelelő helyeken hozzányúlással tökéletesíthetünk.

A gearbox hézagolása természetesen messze nem tökéletes. Sok alátétet elnyelt a box, miután alapos takarításnak lett alávetve. A hop-up szerkezetnek sem árt egy alapos zsírtalanítás.