Cyma CM.079A

cm079a.jpgA Cymánal valaki belerúgott egy elöl hagyott LEGO-s dobozba, legalábbis erre enged következtetni a pár havonta újdonságként megjelenő AK- és M-szériák. A képen látható modellt a CM.068C közeli rokona. Egyedüli újdonsága a rail rendszer. Minden egyéb témában szögre megegyezik a 068-cal. De nézzük meg milyen is ez!

Mivel sok átfedés lesz a kettő között, ezért kontrol cé, kontrol vé berakom ide az egyezőségeket.cm079a_1.jpgAz AR15 platform egész jól kiegészítőzhető. Ennek a cuccnak a legjellemzőbb ruhadarabjait a VLTOR nevű cég portékáinak Cyma-féle koppintása adja: tus, előagy, markolat.
A kisebb “egyedi” alkatrészek, amik a loweren találhatók egy az ez egyben ugyanazok, mint 068C-n.cm079a_2.jpgA legfeltűnőbb jelenség a tárkioldó. Leginkább az Odin Works XMR Extended Mag Release-re hasonlít. Aki elsajátítja kezelésének művészetét, az a leggyorsabb és a legtaktikúlabb tárcserét hajthatja végre a segítségével.

A sátorvas, ahogy az angol mondja -természetesen- “enhenszd”, vagyis fokozottan taktikaibb. Eredetijét a Troy gyártja, az oldalukon olvasható a marketing anyag segít megérteni miért olyan fantasztikus eme szerkezet.cm079a_3.jpgBal oldalon. 2 részlet maradt, amiről még nem esett szó.
Battle Arms Development stílusú a tűzváltókar.
Illetve a Troy kemencéjéből kerül ki a kétoldalas tár kioldó.cm079a_4.jpgA tus a szokásos 6 pozícióban állítható. A VLTOR IMOD Clubfoot replikája. cm079a_5.jpgA legfontosabb tulajdonsága, hogy ide jön az akksi. A szokásos kiscellás nundzsaku jár a fegyverhez és ehhez is van tervezve a hely. Ha nagyon szeretné valaki, akkor játszhat vele, és a két csavar kioldásával levehetők az akkut borító elemek, amik sok foggal kapaszkodnak a főegységbe. (Fent a “cakkozás”.) Emellett található rajta egy fémbetétes QD szíjakasztó pont, ami kétoldalas.
Ravaszul kihagyták a gumírozott tustalpból a VLTOR feliratot.cm079a_8.jpgA lángrejtő az új Cyma hullámot elsőként reprezentáló CM.077A AK-n jelent meg, nevesül a LANTAC Drakon replika.

A replika legnagyobb főegysége az előagy. VLTOR CASV-KM kopija.
Airsoft berkekben régi motoros ez az előagy. Elsők között jelent meg a régebbi, nem keymodos verziója a játék iparban. Az S-Systemmel vállvetve küzdöttek az ultara taktikál kásztöm kategóriában 2005-6 körül.cm079a_9.jpgA 8-ból 7 oldalra tehetünk keymod kiegészítőket. Rail 1 és 9 óra irányában nem célszerű rakni, mert a 12 óránál lévő sínnel nem lesznek barátságban a felszerelendő dolgok.
Az előagy alja szerszám nélkül kér ujjal nyitható. Vagyis a képen látható módon lebillenthető.cm079a_10.jpgA cső körülötti rész meglehetősen öblös, ezért vékony, hosszú lipo akksikat simán el tud nyelni. Ennek ellenére nem ide lett vezetékelve a fegyver.cm079a_12.jpgAz alsó rail egy nagy lemezből lett hajlítva. Elöl a két fül szegecseléssel került rögzítésre. Akik még emlékeznek milyen volt a Boyi CASV M4-e borzongással töltheti el annak hulladék minősége. Ez annál sokkal jobb. Igényesebb és vastagabb anyagból van.cm079a_11.jpgA fülek megfelelő rugalmasságúak és merevek. Rágatás hatására sem oldanak csak úgy ki.cm079a_13.jpgAz előagy belülről. Az integrált irányzékon kívül minden ponthegesztéssel van fixálva. A tokhoz 2 helyen kapcsolódik. A félkör alakú hornyos rész kapcsolódik a deltaringhez.
Illetve a csavar dologban, hogy egy sín csatlakozik az upper sínjére. Ez által magasítva az uppert, így a felszerelendő optikák magasabbra kerülnek.cm079a_14.jpgAz upperre 2 csavar fogja. Ezzel és a delta ringgel masszívan a kapcsolat a tokkal.cm079a_7.jpgAz első irányzék a rail specifikus alkatrésze. Kézzel kell felhajtani, a tüske magassága állítható.cm079a_6.jpgA hátsó irányzék az upperre megy fel. Rugósan nyílik a gombot megnyomva.

Belső téren nincs újdonság a nap alatt. Egy platform más körítéssel. Ilyen az összes “csúcs” Cyma M4 bele. A 068 cikkből ollózva.cm_068c_19.jpgA hop up kamra a drágább Cymákra jellemző spiáter öntvény. Belül küzdött némi öntési pontatlansággal pont ott, ahová a gumi szája kerül. Így helyére tolva két oldalról összenyomta, megnehezítve ezzel az adagolást és nózi gumira zárását. Ez az alkatrész nem hozza a legendás AK szériájuk minőségét.

A gumi szokásos Cyma, a dudor középen félig sliccelt. A kamra problémáját megszüntetve rendben volt az adagolás és lőkép is.
A lenyomó fejlődött. Már nem az asszimmetrikus sorjás izét rakják bele. Normális alakja van.

A cső az olcsó kínai csövek tekintetében még mindig legjobb minőséget képviseli. Egyedül a benne tanyázó mocsoktól kell megszabadítani, ezután a feladatát ellátja.

Az állítás lehetne feszesebb. Ez betudható a állítókerék tengelyének, ami hosszabb, mint maga a kerék, ezért a csavar nem tudja odaszorítani, hogy feszesebb legyen.

cm_068c_20.jpgA motor egy lassúcska, de neodímium mágnesekkel rendelkező darabnak tűnik.cm_068c_34.jpgMielőtt rátérünk a gearboxra, teszek itt egy kitételt. A fenti képen egy műanyag alkarész látható, ami a gearbox és az upper közé kerül. Nos, ez a cucc, ami szeretné ellenállóbbá és lötyögés mentessé varázsolni a tokot. Kevés sikerrel, mint, ahogy fentebb írtam, dobozból kivéve a nem túl precíz illesztési hézagok miatt kotyog a két fél. cm_068c_22.jpgGearboxból a Cyma jelenlegi “csúcs” modellje szerepel a fegyverben.cm_068c_23.jpgIgaz, ennek már nincs száma, mint régebben tapasztalhattuk. Kívül fekete, belül nyers spiáter öntvény színű. cm_068c_24.jpgBelül a zöld helyett, immár kék zsírt találunk. Érdekes, változott a Cyma kenési hozzáállása. Kevesebb taknyot használnak és továbbra sem a fogaskerekeken. Ellenben a levegős rész bőséges átlátszó kenőanyagot kapott.cm_068c_25.jpgAz öntvény minősége elégséges. Itt-ott sorjás vagy éles.cm_068c_26.jpgÖrvendetes, hogy a orr részen a belső sarkokat lekerekítették.cm_068c_27.jpgÁm, nem a rádiuszozás az elsődleges védvonal a repedés kialakulása ellen. Belülre került némi plusz anyag, ez látható a képen. Figyeljük, hogy a tappet plate sem teljesen szokványos. Elül szűkebb, hogy a plusz anyag miatt.cm_068c_28.jpgEz és a műanyag henger- és dugattyúfejjel megy biztosra a Cyma, hogy gyári 430 fps körüli rugó esélye, hogy lerúgja a gb orrát minimális legyen.
Hengerfej fronton van némi változás. Eddig spiáter tömböt használtak, most csapágyazást kapott. Így a rendszerben a rugó mindkét vége csapágyon tud elfordulni összenyomódáskor.
Mindenképpen pozitív, továbbá az is, hogy aluból dugattyúfej rögzítőeleme. Ami kevésbé, hogy elölről csavarozódik és hátulról direktbe semmilyen általános szerszámmal nem lehet ráfogni. Kivéve egy hornyot belemarva könnyíthető meg a továbbiakban szétszedés.

Változott további a rugóvezető kialakítása. A vezetőrészen a csapágy felett kialakítottak egy gallért, amire passzosan fel tud feküdni a rugó. Íme, egy példa, hogy nem kell drágának és szétmarkatingezettnek lennie egy jó koncepciónak.

A többi cucc szokásos Cyma alkatrész. 400 alatt, amíg nem működnek felesleges bolygatni őket, ha teszik a feladatukat.

cm_068c_29.jpgA gyári AOE nem a világ közepe. Ehhez megfelelően megvan a második fog a dugattyún.

Összegzés

Az érzések nagyon hasonlóak, mint 068C esetében. Viszont ennek a cuccnak sokkal stabilabb az előagya. Akciósan 120€ körül lehetett kapni a taiwanon 200 helyett, ami rengeteg pénz lenne, ha azt nézzük 060-as, 070-es vagy 00#-as Cymák (amik ugyanezt a műszaki tartalmat rejtik) jellemzően 170€ alatt kapni. Ennyiért jó deal.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.