Cyma CM.011 – G36C

cm_011.jpgA Cyma továbbra is tombol a piacon, már ami termékpaletta szélesítését illeti. Sok új modellje jelent meg a közelmúltban, mit ez a G36C. A kérdés már csak az, hogy tud e versenyezni a legnagyobb vetélytársával, az évek óta sláger termék JG G36-tal. Hát lássuk!

cm_011_1.jpgUgye mondanom sem kell, hogy komplett fegyver tokozása műanyagból van. Kopogós ABS, amit JG már meghaladt. Ami egy kicsivel mattabb, kevésbé kopogós, szóval anyaghasználatból van egy még egy kis fejleszteni való.
Mindkét fegyver a Marui alapokra építkezik. Blowback nincs.
Szokás szerint kétoldalasak a kezelőszervek. A műanyag tokozásnak köszönhetően könnyű a replika. Az JG notórius problémája a könnyen kihulló stiftek. No a Cyma nem ilyen, faszán ott marad, aminek ott kell maradnia.cm_011_6.jpgSzemfülesek észre vehetik, hogy a fenti képen 2 stift van a JG-nél megszokott egy helyett (ha csak ennyit látunk motyóból). A hátul, a két stift imitáló csavar helyett tényleg stift van. A gearbox/trigger group ház kivételét akadályozz, tartó szerepe nincs. A JG esetében meg felesleges kivenni a csavarokat, mert nincsenek útban a gearboxnak.cm_011_8.jpgA tusról sok extrát nem lehet elmondani. Van rajta 4 lyuk, ahova (főleg a valódi esetében) a stifteket rakhatjuk részleges szétszerelés esetén.
A gomb mechanikája messze nem olyan finom, mint a JG-nél. Szorul, emiatt elég nyomorúságos a használata.cm_011_7.jpgA hop up a hüvelykivetőn keresztül érhető, ahogy az AEG-ek 99%-a esetében. A kamrát ellátták feliratokkal, hogy merre növelhető a hop-up hatás. Az állítókerék kellően feszes, nem állítódik el, könnyű eltalálni a kívánt beállítást.cm_011_10.jpgA felhúzókaron lévő hegesztésimitáció sokkal élethűbb, mint a JG-n. A kihajtható kar mozgása sokkal nyersebb, balra billentve már majdnem ott is marad.cm_011_9.jpgA felső rail sok újdonságot nem tartogat. A hátsóirányzék 100-200m-es nézőkéje azonban csáléra sikeredett.cm_011_2.jpgAz előagy dobozból kivéve oldalsó railek nélkül érkezik, ám a hely megvan a bővítésre.cm_011_3.jpgA frontszettet kicsit átszabta a Cyma. Egyrészt teljesen műanyagból van, másrészt a vezetékek helye egyszerűsödött és az akku mögötti kapós rész már nincs meg. Így nagyobb hely jut az akkunak.cm_011_4.jpgA JG-nél elég hülyén sikerült a menetet eltalálni és ez generációk óta okoz problémát. Az elvileg -14-es menet a gyakorlatban sokszor kisebb és egyszerűen leesnek róla a kiegészítők.cm_011_5.jpgAhogy a komplett frontszett, úgy a lángrejtő is műanyagból van. Úgy döntöttek, hogy nem menetes lesz, hanem csak egy hernyócsavarral fogatják oda. Kapott két fület is, ami nem engedi elfordulni, illetve a hernyócsavar egy furatba csavarodik. Alatta természetesen ott a menet. Ami sajnos nem túl hosszú, és mint említettem műanyag.cm_011_12.jpgÍme, a komplett külsőcső/gázrendszer imitáció műanyagból. Költséghatékony megoldás. Ilyen rövidség mellet kvázi mindegy, hogy tartalmaz e némi spiátert.

Ez az alkatrész tartja a komplett hop-up szerkezetet. Nagyon fontos a különbség, hogy a JG-től eltérően a hop-up kamra nekinyomódik a gearboxház orrának. A JG-nél található egy pár mm-es hézag. Ez két gondot okoz. Az egyik, hogy a Marui méretű nózik nem kompatibilisek hosszra a JG-vel. Ezért oda kell figyelni, milyen hosszú nózival akarjuk helyettesíteni. A másik, előforduló jelenség, a kamra bajonettzár fülének a törés. Oka sokféle lehet, a gyökere pedig, hogy a gearbox nem támasztja meg, nem tart ellent a rugónak, ami a kamrát nyomja.
Jó oldala is van a dolognak. A dugattyú nem kalapálja közvetlenül a hop-upot, ezzel kevesebb rezgés jut a bb-re, így elméletben jótékony hatással van a pontosságra.
Ebből mindenki visszafejtheti, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a Cymánál alkalmazott megoldásnak, hozzányomódó megoldásnak. cm_011_13.jpgA kamra kidolgozottsága egész korrektnek tűnik. A műanyag felülete szép, homogén a legtöbb helyen. Félreöntés, sorja durva hiba nem látható rajta.
A gumi szokásos, sliccelt Cyma. Mint már láthattuk pár alkalommal, hogy ez vagy így sikerül vagy úgy, ami minőséget és az anyagot illeti. Ebben a puhábbik verzió volt és nem volt probléma a dudorral sem.
Gyári alkatrészeket összepakolva tömítettségi panasza nem volt a rendszernek.cm_011_14.jpgV3 gearboxból, már mester szinten van a Cyma, ebben a belépő, olcsó kategóriában is. Nyilván nem egy űrhajó.cm_011_15.jpgMegbízhatóan teljesítik azt a minimumot, amit a játékos elé állít. A hosszútávú magabiztosságot, alapos és módszeres rendberakással tetézhetjük. Kiszűrve ezzel a gyári pontatlanságokat.cm_011_16.jpgSajnos a letakarított képek eltűntek az éterben, így marad a gyári felállás. Ami az újabban szokásos kék zsírt és átlátszó szilikonzsírt foglalja magában. Részben tök felesleges helyeken.

Ha láttál egy árkategóriából Cyma boxot, akkor láttad az összeset, ami az alkatrészeket illeti.
7mm-es acél csapágyakon futnak a sztenderdnek számító porból szinterezett fogaskerekek.
A levegős rész a hengerfejnél küzd némi nem kívánt légáteresztéssel.
Egyéb iránt a belsőségei műszakilag megegyeznek a CM.028-cal.

cm_011_16_1.jpgA motor szokásos alap kivitel. Míg nincs nagy rugóval megterhelve teszi a dolgát.  A legtöbb pléjer igényét kielégíti a 400 alatti, általános kézifegyver MASZ szerinti kategóriájában.cm_011_17.jpgRitkán látható, hogy a gyártó felforrasztott kefékkel szereli a fegyvert. Ez a húzás biztosabb kontaktust tesz lehetővé a motor és az akku között.

Összegzés.

Cyma vagy JG? Igazóból mindegy. A kettő összességében ugyan azt hozza. Ha épp valamelyik olcsóbb vagy akciósabb, azt érdemes választani.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.