Avalon Gladius

avgl.jpgBármennyire is ismeretlennek tűnik az Avalon márkanév nem egy ismeretlen gyártó áll mögötte.  Olyannyira, hogy a blog hasábjain többször is találkozhattunk már az eredeti márka tulajdonosával, a VFC-vel.
Régebben a KAC licenszelt M4-ek extra változatit takarta ez az almárka. Manapság az Avalon az ultradölüksz, nem licenszelt VFC termékeket jelenti. Mivel a VFC termékekből már jópárról született iromány, ezért most főleg azt fogjuk végig csemegézni, mitől drágább ez, mint a VR16 széria.

Kezdjük a majdnem legnyilvánvalóbbal. Ez nem egy szokásos AEG M4. Közeli rokonok. Ennek a modellnek nincs valódi megfelelője. Alapját a KAC PDW adja, ennek az karabélyosított iterációja.avgl_1.jpgAmi a hosszabb előagyban és keretválltámasz helyett egy M4 jellegű buffer tube-os megoldásban különbözik. Ugyanakkor elfelejthetjük a rövid pisztolymarkolatot, amely helyére normálméretű került.avgl_5.jpgAz upper és az előagy egy darabból extrudált alu, idegenül monolitikus dizájnnal rendelkezik.avgl_6.jpgMinden kezelőszerv kétoldalas (kivéve a bolt catch-t). Két színből választhatunk, fekete és szürke. Ez utóbbi ez a kékesszürke árnyalatú szín. Az upper kicsit keskesebb, a lower kevésbé. Igencsak illett volna összehangolni a két színt ebben az árkategóriában.avgl_4.jpgA jobb oldali tűzváltókar jó hír a balkezeseknek. A rossz, hogy nincs tökéletes szinkronban a másik oldalon lévő, főtűzváltókarral.
A KAC PDW behajtható válltámaszos, aminek rögzítése a tároldó előtt lenne, mivel itt nincs ilyenről szó egy csavar raktak a helyére, hogy eltakarja a lyukat.avgl_3.jpgA hüvelykivető nyílásán egyből látható, hogy ez merőben más, mint azt bármelyik M-szériás fegyveren láthatjuk. Magasabban van és nincs porvédő ajtó. A zárimitációt hátra húzva ott marad, amíg bolt catch gombot meg nem nyomjuk a másik oldalon. Gyönyörködhetünk a hop upban, bár célszerűbb állítani, aztán visszaengedni.avgl_11.jpgÍme, a monolitikus upper kibelezve. Az aranyszínű izék a gázdugattyú imitációk, mivel a valódi kísérleti jószág ilyen.
Mögötte található az az alkatrész, ami a cső konzolja és hop up kamra háza. A külsőcső alatti két nagyméretű csavar rögzíti. A rövidebb a tokba a konzolt, a hosszabb a csövet a konzolba. Így lesz szerelhető felsőrész.avgl_2.jpgA kiváló minőségű B5 tusnak van valódi megfelelője. Szép és részletes alkatrész. Kinézetre a crane stock fogyókúráztatott verziója. Előnye, hogy a háromszög profilú “pofadék” megmaradt. Airsoft szempontból hátránya, hogy a fogyózással eltűnt az a tér, ami az akksi tárolására fontos lett volna. Így marad a tube erre a célra.avgl_12.jpgMivel a KAC PDW behajtható válltámaszos egy adaptert kellett gyártani hozzá, hogy a tubeos megoldást használja. Ennek dizájnaja az alábbi képen látható. Nem lehet behajtani, fix a szerkezet.avgl_13.jpgKét csavar fogja alul, felül a zsanérnál. A lötyögés elkerülése végett, egy hernyócsavart alkalmaztak az átellenes oldalon.avgl_14.jpgÉrdekessége, hogy egy ~200°-ban forduló szíjakasztót is a dizájnba építettek.avgl_10.jpgA KAC milliőbe illően KAC Micro első és hátsó replikákat pakoltak a motyóra.avgl_9.jpgAhogy a képeken is látszik szép kontúrok, pontos, igényes kidolgozás jellemzi aluból és acélból.avgl_28.jpgEzen a képen jól látható a két szín közötti differencia.
Továbbá a kép illusztrálja, a lower és upper hátsó találkozását. Elöl a szokásos stifttel rögzül. Ugyanúgy szétcsúsztatható, akárcsak a legtöbb AEG M4.avgl_29.jpgEzen a képen részleteiben is megfigyelhető a két fő elem csatlakozásának a mikéntje. Sajnos a kontaktus nem olyan stabil, mint egy M4-en tud lenni. Az upper aluja nem fogja elég szorosan a lowert, ezért tapasztalható némi mocorgás.avgl_15.jpgA gearbox a lowerben eltérő módon rögzül, mint azt megszokhattuk egy átlag M4-en. Jelen esetben 1 db pin tartja, amit ez a biztosító lemez fog. Hogy jó vagy rossz, igazából számunkra mindegy, ilyen az “igazin” is.avgl_16.jpgKiszedve.
A hátsó stift kamu. Be van ragasztva. Nem megy át gearboxon. Felesleges ütögetni.avgl_18.jpgA tűzváltókarokat imbuszcsavarok fogják a belső mechanikához.avgl_19.jpgA szétszedéshez le kell venni mindkettőt.avgl_20.jpgHa eltávolítottuk előbb a bolt catch-t, majd kivettük a tárakasztót és az eb feletti stift sincs a képben, levettük a markolatot, no meg a tus is leszerelődött már jöhet is ki a box.avgl_21.jpgA tűzváltószerkezet alkatrészei. A VFC elsők közt alkalmazta az M4 jellegű replikáin ezt a megoldást, de a fogaskerekek szinkronján nem sikerült javítaniuk az évek során.avgl_30.jpgVan egy érdekessége, amit a gyártó követett el. A gb-re ragasztottak egy vasdarabot, ami szintben tartja -stift híján- a hátulját a boxnak. Enélkül a cucc nélkül a tűzváltókar nehezen jár, mert az átvivő fogaskerék szorul a lowerben.

avgl_32.jpgA hop up szerkezeten nincs változás. Jófajta, műanyag, tárcsás kamara, amit szeretünk, mert finoman állítható.
Itt jön az Avalonság első jegye. A VFC összebarátkozott Maple Leaf-fel és ezt a sorozatot gyárilag a MF hosszú dudoros gumijával szereli plusz a hozzá tartozó lenyomóval és csővel. Szóval kapunk egy full Maple Leaf szettet gyárilag

Gearbox tekintetében teljesen ugyanazokat a dolgokat találjuk benne, mint a VR16 szériában.  Így arra nem tér most ki ez a cikk. Ellenben a differenciákról lesz szó.avgl_22.jpgavgl_23.jpgavgl_31.jpgA gearbox belső sarkok lekerekítését szokás szerint a vásárlás utáni házi feladatok közé szánják.avgl_24.jpgavgl_27.jpgA legfontosabb eltérés, hogy alap állapotban FET-tel kapjuk az Avalon termékeket. IRF2804S típusú FET-et találunk a zsugorcső alatt.avgl_25.jpgBosszantó, hogy dobozból kivéve rosszul van bekötve. A két vastag piros drótnak egy ágon kéne lennie a vékonynak pedig a másikon külön. Nehéz hova tenni ezt.avgl_26.jpgA nyomtatott áramkör hátulja.avgl_17.jpgA motorba neodímium mágnesek kerültek.avgl_7.jpgKAC PDW rokonságát nem seperték a szőnyeg alá. Markingok nélküli PDW tárat csomagolnak a dobozba.avgl_8.jpgMind e mellett kompatibilis az M4 tárakkal a fegyver.
Ezeknek a VFC táraknak van egy bosszantó hibája. A bb retesz sarkos, ezért szó szerint rá kell vágni egyet a tár aljára, hogy beakadjon. No, most, ha a képen látható módon le van csapva a retesz sík része, erőltetés nélkül a helyére csusszan a tár. Ez nem csak a hozzáadott tárakra jellemző, a külön beszerezhető ugyanilyen, de markingos VFC PDW tárak is ilyenek.

Összegzés.

Jópofa versenyző ez a PDW-ből karalábésított Avalon VFC. Ezt egyik gyártó sem kínálja. Egyedül a csájníz Boyinak van töredékáron VFC kopi PDW-je, de az PDW és nem karalábé.
370 és 500+€ között kapható a Gladius az európai shopokban. Amiért szeretjük: a legújabb VFC bél stabil cucc, jó alkatrészekkel. Fasza a kamra és hab a tortán a komplett Maple Leaf cső, gumi, lenyomó szett. Jó, hogy van gyárilag FET, a rossz, hogy el van kötve. Szintén mosolyt csal az arca a gyárilag combosabb motor.
Vegyesek az érzelmek ezzel a replikával kapcsolatban erős pró és bosszantó kontra dolgok párosulnak egy helyen. A monolitikus upper jó cucc, egyben van, viszont a hátuljának a rögzülése és az abból fakadó lötyögés szintén igazán kellemetlen.
Ugyanakkor senki higgye azt, hogy ezek miatt ez egy hulladék, használhatatlan rendszer.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.