ARES G2 – Kriss Vector

akv_15.jpgBizonyos helyeken ARES, máshol Coyote Airsoft néven lehet rátalálni eme Kriss Vector-ra hasonlító szerkezetre. Akármilyen név is álljon a webshopban, egy biztos, hogy ezért a termékért egyértelműen az ARES nevű játékgyár a felelős. Ahogy a későbbiekben látni fogjuk, hordozza mind azon tulajdonságokat, amik erre a gyártóra jellemzők.

AEG Kriss Vectorral 3 gyártó próbálkozott: A&K, ARES és Krytac. Az árak a sorrendnek megfelelően növeked(né)nek balról jobbra. Szóval ez (lenne) a közepe a kínálatnak.
~320€-os ára a felső-kategória aljára pozícionálja. Bár, ha azt vesszük, hogy ez egy meglehetősen kis számban előforduló portéka máris nem tűnik olyan “drágának”. Minél alacsonyabb a példányszám, annál drágábban kell adnia a gyártónak a terméket, még akkor is, ha teljes mértékben egy másik gyártó koppintása. (Ez saját dizájn.) Nem a jótékonyságra húznak egy gyárat.

A külső kellemesre sikerült. Nincs az az iszonyat sorja halmaz és igénytelenül öntött spiáter halom, mint a legtöbb alsó- és középkategóriás, rendes ARES termékeknél.
Fejlettebb országokban egy-egy pop újdonság elterjedést a lincenszek beszerzése szokta jelenteni. Melyet jelen esetben a Krytac birtokol. Emiatt az A&K variánst beszántották. Így hát eléggé a szürke zónába tartozik a G2 és kevés helyen kapható.
Az elnevezéstől eltekintve egy teljes mértékben feliratozott termékkel van dolgunk.akv_16.jpgMéreteit a P90 és az MP5k viszonylatában lehet értelmezni. akv_17.jpgDobozteste teljes egészében műanyagból készült, pár spiáter elemmel. Mint például a külsőcső, a gombok, a tűzváltó, csak hogy a fontosabbakat említsem.akv_19.jpgA válltámasz behajtható, így még kompaktabb méretre hajtogatható. Filigrán kinézetének ellenére kellemesen masszív a szerkezet. Behajtott állapotban a tokon kialakított nyúlványba akad be és kellő erővel tartja.akv_22.jpgA válltámasz hossza limitált keretek között állítható a rézbetétekbe tekert hernyócsavar kitekerése után.akv_21.jpgA fentebbi képen megtekinthetőek a részletek és a feliratok. Tulajdonképpen a külsőre nem lehet panasz. A bódé kellően megvan tömve a gearbox spiáterével, hogy ne egy “kongó tejfölös dobozt szorongattam” érzést hagyjon maga után.
A Kriss logó alatti nagyobbacska kar a felhúzókar. Jelképesen mozgatható, elsődleges funkciója a díszítés. Az alatta lévő két gomb szintén zenész.
Viszont a tárfészek tövében lévő, 2 csavarral rögzített gomb a tárkioldó.
akv_23.jpgA G2 elnevezés vélhetőleg az eredeti fegyver második generációjára utal. Amit félig teljesít. Egyrészt az elsütőbillentyű egy csap körül forog. A biztosítóra vonatkozó dolog nem teljesül, mivel 90°-ot kell forgatni rajta és nem csak 45-öt.akv_18.jpgLefelé fordítva lövésre készen áll. Vízszintesbe rakva biztosított.
A tűzváltókar 3 állású, aminek működését a beleszerelt elektronikának köszönhetjük: egyes, 2-es burst és sorozat.akv_24.jpgAz akku berakásához ki kell venni az egy alsó stiftet vagy mindkettőt. A képen lévőhöz hasonló rúd akksikat tudja elnyelni.akv_26.jpgA hozzá való tárak szintén full markingosak és teljesen műanyagból vannak. A 125 bb-s mid-cap vastagabb és hosszabb, a referenciaként mellé állított M4 tárhoz képest.
akv_25.jpgA hop up állítás nem a megszokott módon, a hüvelykivetőnél történik. Az ARES saját rendszert használ. A lenyomás mértékét a cső felett lévő található rúdon állíthatjuk egy csavarhúzóval vagy valami hasonló eszközzel.

Nézzük a belsőt. Általánosságban elmondható az ARES termékeiről, hogy innovációban sosincs hiány. A legtöbb termékükben erőteljesen áttervezett alkatrészeket találunk, ugyanakkor a fő komponensek (mint pl: fogaskerekek, motor, levegősrész, rugó) a Marui normát követik. Vannak jó és kevésbé jó ötleteik. Viszont a kidolgozás minősége sokszor kritikán aluli.

A hop up szerkezet amennyire egyszerűnek és jónak tűnik első ránézésre, annál borzalmasabb másodjára.akv_5.jpgA lenyomás mértéke igencsak digitálisan állítható. A tárcsa, ami csigavonalú 19 pontban képes reteszelni. A gyakorlatban azt jelentette, hogy az egyik állásban kevés, a másikban túl sokat teker a bb-n. Illetve probléma még a rúd és a tárcsa tengelyirányú ingatag elhelyezkedés a gearboxházban. Ezenfelül a tárcsa lenyomóélén éles sorja csík fut végig. Viszont a tárcsa és rúd ragasztása tartósnak tűnik.
A hop up kamrán van némi sorja, de elhanyagolható, könnyen leszedhető helyen.akv_10.jpgA cső 145mm-es és réz. Hozzá az átlag kínai csövek színvonalát. akv_4.jpgA kis rugó és a stift feszül a tárcsának, ezek tartják pozícióban.akv_9.jpgA gearbox egy teljesen egyedi szerkezet. Ami elsőre feltűnik, hogy a gearboxház egyben a hop up szerkezet háza is.akv_2.jpgA rugóvezető úgymond gyors rugócserés. Utóbbi állításhoz szét kell bontani a fegyvert. Az ARES-ra jellemző csapágy nélküli, műanyaggal kell beérnünk. Amit valamiért nem tudnak elengedni és helyére egy normális csapágyazott alkatrészt tervezni.akv_8.jpgAz egyedi boxhoz, egyedi elektronika is dukál.akv.jpgKevés dolgok egyike, ami továbbra is tetszik az ARES cuccokban, az elektronika. Egy darab mechanikus kapcsoló van a rendszerben, az elsütőbillentyűnél. Mindenhol máshol Hall érzékelők vannak. Ennek következménye, hogy máshol mechanikus kapcsoló a rendszerben, ami elkophatna. A szenzorok a mágneses teret érzékelik, és az elektronika eldönti, hogy épp mit kell csinálnia. Egyes, 2-es burst, vagy sorozat. És ugyan ezen elv mentén működik a lövés számlálás. A sector kerékbe rakott mágnes aktiválja a nyák hátulján lévő Hall szenzort, így a tűzváltókaron beállított pozíció szerinti programmódba kapcsol az elektronika.
Nincs cut off lever kopás, nincs túl pörgés. Hülye gyerek módjára rángatható a ravasz, akkor sem fog összeakadni a rendszer.akv_1.jpgA motor ereje továbbra sem acélosodott. Ugyanúgy gyengécske, akárcsak az Amoebákban.

A szörnyeteg gyomrában:akv_3.jpgAhhoz, hogy bele lehessen rakni ebbe a kompakt dobozba egy normál AEG belet, nagyot kellett álmodni. Aztán az álom rémálommá vált, amint a hop up körüli ezer meg egy alkatrészből álló szükségmegoldást nézzük. akv_12.jpgA gb ház nem az a filigrán fajta, nem az amelyik akár egy combosabb rugótól megkotlana.akv_11.jpgAz öntvény szép, nincs tele sorjával, gödrökkel. A festett felület is korrekt, szépen siklik rajta a dugattyú és a tappet is.
A jobb oldaliban a tappet plate vezetősínje körüli marást X-aktás titok marad, hogy miért kellett.akv_6.jpgKompatibilis alkatrészek:
-fogaskerékszett
-dugattyú+fej
-henger
-8mm-es csapágyak (gyárilag alu van benne)
-visszaforgás gátló
-rugó
A többi mind egyedi. Figyeljük meg, hogy a hengerfej alatti alkatrészek mind azt a célt szolgálják, hogy a levegő valahogy átömöljön a bb mögé. Fura, hogy van o-gyűrűnek horony a hengerfej csövén, ugyanakkor ilyet nem tartalmazott gyárilag. A nózihoz a köztes csövecskét egy gyengécske rugó nyomja. Belátható, hogy rengeteg helyen tud szökni a levegő a rendszerből.

A hengerfej tömítésének két feladata van. Nem engedni elszökni a fej és henger között a levegőt, csillapítani a dugattyú becsapódását. Ez a koncepció nem rossz. Viszont egyedi alkatrész és nem lehet csak úgy leakasztani egy félszámmal nagyobbat, mint o-gyűrűből.akv_7.jpg
Összegzés.

Full markingos korrekt külső, dicséretes alapokon nyugvó elektronika, kétes belső. Az utóbbi erőteljesen árnyalja képet.
Kalandvágyóknak, Kriss fanatikusoknak ideális partner.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.